5 stylů jógy, které stojí za to vyzkoušet

Sport pro každého

5 stylů jógy, které stojí za to vyzkoušet

Článek Vám zabere

Navzdory dlouhé tradici se jóga neustále mění a vyvíjí. Díky tomu si toto prastaré cvičení mohou vychutnat lidé s nejrůznějšími potřebami. Seznamte se s pěti netradičními styly!

Dance jóga

Pro ty z vás, kteří si myslí, že tradiční tichá jóga je pro ně až moc vážná, je taneční jóga to pravé ořechové. Kombinuje totiž tradiční způsoby a dýchací techniky s rytmy hudby z celého světa. Tanec tak umožňuje kontakt s vašim multidimenzionálním já skrze posvátnou a inspirativní hudbu, které podléhá celé tělo. Taneční energie totiž prostupuje tělem od základu páteře nahoru k hlavě a zpět dolů k zemi. Tohle jógové cvičení si bezesporu užijete, je to totiž zábava pro všechny věkové kategorie a typy těla.

Calmtivity jóga

Zklidňující jóga (calmtivity yoga) byla vytvořena učitelem jógy Jasonem Andersonem speciálně pro Holywoodské hvězdy a vrcholové sportovce. Jeho cílem bylo trénovat tělo k udržení vlastního stavu klidu, a to pod jakkoli velkým tlakem. Andersonovo cvičení je ideální pro lidi s hektickým a velmi stresujícím životním stylem, stejně jako je tomu v tradiční józe. Zklidňující jóga však navíc dává důraz na zklidnění těla a mysli, proto prodlužuje výdrž v pozicích, aby přiměla účastníky soustředit se na cvičení a ne na své problémy.

Breakti jóga

Tento zbrusu nový styl vás přenese do osmdesátých let. V rámci oblíbených jógových pozic se můžete vlnit v rytmu popu, locku, freezu nebo jamovat. „Breaková“ jóga totiž spojuje tu tradiční s populárními prvky street dance. I když si mnoho z vás pravděpodobně nedokáže představit, že byste byli schopni někdy „brejkovat“, nebojte se. Breakti jóga obsahuje takové pozice, které zvládne opravdu každý.

Aqua jóga

Přestože je Aqua jóga relativně nová, přenáší svět jógy k největším základům a ozdravným účinků Starověku. Vztlaková síla nám ve vodě umožňuje přirozeně se cítit lehčí, zlehčuje i naše tělo a umožňuje nám tak zvládnout těžší pozice. Vodní jóga totiž dokáže navodit lepší kontakt s tělem, oprostit se od bolesti a stimulovat lymfatický systém.

Žena praktikující anti-gravity jogu

Anti-gravity jóga

Antigravitační jóga, která byla vyvinuta americkým jógovým mistrem Christopherem Harrisonem, vás na místo vody vezme přímo do vzduchu. Praktikující totiž doslova visí ze stropu na pruzích pevné látky ve snaze přimět své tělo vykonávat nové pozice a soustředit se na rovnováhu ve vzduchu. Zaměřují svou pozornost na pocit plachtění ve vzduchu a pravidelné dýchání, které je v józe nejdůležitější.