5 způsobů, jak relaxovat během zimy

Relaxace

5 způsobů, jak relaxovat během zimy

Článek Vám zabere

Do nového roku se lidé nejčastěji pouští plni předsevzetí a očekávání. Stává se ale, že samou prací zapomenou odpočívat, což může vést ke stresu a ztrátě motivace. Nezapomínejte proto relaxovat!

Napéct cukroví, uklidit dům, zabalit dárky, připravit pohoštění a řada dalších úkolů, které jsou nevyhnutelnou součástí onoho vánočního veselí. Není tedy divu, že po vánocích člověk touží po relaxaci ještě o něco více. Máme pro vás tipy, jak a kde si odpočinout během zimních měsíců.

1. Uvolněte své tělo 

Vydejte se na den do lázní nebo si dopřejte masáž, která uvolní nejen vaše tělo ale i vaši mysl. Evidence o existenci masáží byly nalezeny již u původních civilizací v Číně, Egyptě nebo Mezopotámii a je zjevné, že jejich blahodárný vliv pomáhá lidem od samého počátku.

žena relaxující ve vaně

Výběr masáže můžete přizpůsobit vašim konkrétním potřebám. Kupříkladu masáže nohou využívají reflexní body, které odpovídají různým orgánům a žlázám v těle. Vyvíjení tlaku na konkrétní reflexní body na chodidlech uvolňuje stres a pomáhá uvést celé tělo do harmonie.

2. Baňky nejen na stromeček

Pokud se vám nedaří získat pro sebe celý den, masáž pomocí baněk může být skvělým řešením, jelikož může trvat i pouhou půlhodinu a přesto vás zbaví bolesti zad. Masáž baňkami je čínskou metodou, kdy pomocí nahřátých baněk, které jsou postupně pokládány na záda, dochází k uvolnění, prohřátí svalů a také k doplnění energie.

3. Cítíte tu vůni?

Léčba pomocí vůní, jak bývá aromaterapie přezdívána, využívá za účelem změny nálady a povzbuzení zdraví vonné složky. Podle vlastního uvážení se můžete vydat na aromaterapeutickou masáž, inhalaci nebo koupel. Přirozeně si koupel můžete připravit i sami doma, přidejte do koupele vonný olej nebo bylinky a užijte si vonné chvíle jen pro sebe.

4. Vzhůru do sauny!

Za okny sníh a vy toužíte po teple? Díky pobytu v sauně prohřejete své tělo a navíc zaženete rýmu, která vás již několik týdnů trápí. Saunování uklidňuje a posiluje psychickou pohodu a zároveň regeneruje tělo, které je po vánočním shonu většinou velmi unavené.

Existuje několik forem saunování, které se od sebe navzájem liší. Suchá sauna je nejrozšířenější forma, se kterou se můžeme setkat, následována finskou saunou, během níž jsou za účelem zvýšení vlhkosti vzduchu polévány kameny. Parní saunu uvítají ti, kteří mají rádi teploty do 55°C. Naopak pro ty, kterým vysoké teploty saunování vůbec nevyhovují, existuje možnost nenáročné detoxikace v infrasauně s nižší teplotou.

5. Užijte si vaše vánoční dárky

Dostali jste pod stromeček hromadu knih a stále jste se do žádné nepustili? Přijměte čtenářskou výzvu, oblečte si vánoční pyžamo, nasaďte nové ponožky a pusťte se do čtení!

Leží vám lyže v garáži ještě od minulých vánoc? Je čas je vytáhnout a vydat se na kopec. Nic nerozehřeje duši tak, jako sluneční svit na sjezdovce před vámi.

Využijte zimního času a najděte si prostor na svůj rozvoj, ale i klid!

Tagy