Alpinning: Chůze nikdy nebyla zábavnější!

Fitness túra

Alpinning: Chůze nikdy nebyla zábavnější!

Článek Vám zabere

Zapomeňte na sníh a zimu! Alpinning se provozuje pěkně v teple ve fitness centrech. Co je tajemstvím jeho úspěchu? Zábava, přirozené pohyby a rychlé spalování.

Kopeček na elektřinu

Připadá vám, že název sportu přeci jen k horám odkazuje? Jasně, první tři písmena připomínají nejvyšší pohoří Evropy – Alpy, což opravdu není náhoda. Lekce Alpinningu totiž probíhá na speciálně upravených pásech, které mají nastavitelný sklon. Takže si během lekce měníte velikost kopců, do kterých chodíte. I když nepatříte mezi vyznavače pěší turistiky, běhu či rychlochůze, tenhle sport si můžete lehce zamilovat! Na rozdíl od klasické túry vás nemůže zaskočit počasí. Cvičíte totiž uvnitř. Navíc takový výstup na Sněžku obvykle netrvá jen hodinku jako lekce Alpinningu. Pokud se řadíte mezi vyznavače turistiky, pak je tato novinka ideální alternativou při nepříznivém podzimním počasí.

To nejlepší z chůze a aerobiku

Jednotvárnou nudnou lekci nečekejte. Pásy na Alpinning jsou krátké a mají pevné okraje, na které se může bez obav stoupat. Na cvičební stroji najdete také kovový stupínek před pás. Stupínek pak během cvičení můžete používat stejně jako ve step aerobiku. Během lekce tak kombinujete chůzi s různými cviky na protažení a posílení svalů na nohách a hýždích, například úkroky, zvedání kolen či dřepy. Při kombinaci rytmické hudby a mini sestav na pásu vám hodina uběhne, ani nebudete vědět jak.

Nemusíte se bát, že by pro vás lekce byla příliš náročná. Alpinning trenéři doporučují dokonce i seniorům. Takže klidně si lekci zamluvte, i když už jste léta pořádně necvičili. Pokud se sportováním začínáte, tak zvolíte mírnější tempo

Spalování pod kontrolou

Pravidelným cvičením Alpinningu se skvěle hubne! Většina fitness center, které jeho lekce provozují, totiž sleduje tepovou frekvenci svých účastníků. Pokud chcete spalovat rychle a efektivně, měli byste se držet v určitém rozmezí tepů za minutu. Tomuto rozmezí se říká aerobní zóna, ve které dochází ke spalování tukových zásob. Ta obecně začíná na 60 % vaší maximální tepové frekvence a končí na přibližně 75 %. Podmínkou je ale trénovat v tomto pásmu s touto tepovou frekvencí alespoň 45 min.


Jak zjistit maximální tepovou frekvenci? Je to snadné. Stačí od 220 odečíst svůj věk a máte ji. Pokud tuto metodu chcete používat i při domácím cvičení, máme pro vás pomůcku. Hýbejte se jen takovou rychlostí, abyste mohli plynule mluvit. Pokud to nedovedete, tak zpomalte!

Alpinning jistě najdete ve všech větších fitness centrech. A co si na lekci vzít s sebou? Základ tvoří pohodlná sportovní obuv a oblečení na cvičení, například legíny nebo tepláky. Také nezapomeňte na dostatek vody, ručník a dobrou náladu. Sportu zdar!