Balerínou ve fitku? Vyzkoušejte Total Barre™!

Total Barre™

Balerínou ve fitku? Vyzkoušejte Total Barre™!

Článek Vám zabere

Víte, co vznikne, když se spojí pilates a balet? Unikátní cvičení s názvem Total Barre™. Seznamte se s tímto neobvyklým druhem pohybu.

Cvičební metoda pilates se zaměřuje na posílení svalů, zejména těch hlubokých břišních a zádových. Pomáhá zpevnit tělo a jeho držení. Balet známe všichni jako zosobnění krásy, elegance a rovnováhy. Málokdo zná tu dřinu, která se za tím skrývá.

A když se tyto dvě věci spojí, vznikne nový druh cvičení - Total Barre™. Přidejte k tomu tempo vytrvalostního kardio tréninku a lekce nabité energií jsou tu!

I pro sportovce - začátečníky

Cvičení se zakládá na opakování různých typů pozic, které lektor přizpůsobuje skupině. Nemusíte mít proto obavy, že byste nestíhali tempo. Tuto formu cvičení si můžete sama regulovat podle vlastních potřeb, a proto se hodí pro všechny!

cvičící ženy na podložce

Hodinová lekce začíná obvyklým zahřátím se a pomalé přípravě vašeho těla na zátěž. Následuje střídání jedenácti pozic přizpůsobených hudbě. Pozice se zaměřují na vrchní i spodní část těla, případně břišní partie. Pravidelná návštěva lekcí Total Barre™ zlepšuje držení těla, pružnost, vytrvalost a stabilitu.

Na tylové sukně a piškoty zapomeňte

Při lekcích se využívají různé pomůcky, které zajišťují lepší pohyb nebo větší intenzitu samotných cviků:

  • Stabilty bar - baletní tyč - která minimalizuje riziko zranění se v pozicích a napomáhá tomu, aby se svaly nepřepínaly nesprávným způsobem,
  • Flex band - cvičební odporová guma - používá se výhradně na posilování paží, ramen a zádových svalů,
  • Tonning ball - malý půlkilový cvičební míč - stejně jako guma, i míče vám při cvičení pomohou k správnému posílení paží, ramen a zad,
  • Soft ball - měkčí míč přibližně o velikosti žlutého melounu - se využívá při práci s dolními končetinami, kdy se kromě nohou posilují i hýžďové svaly a břicho.

Dá se to i v pohodlí domova

Pokud nestíháte návštěvu fitness centra, nebo se ve vašem okolí podobná lekce nekoná, zacvičte si doma v obývacím pokoji. Ke cvičení sice potřebujete baletní tyč, tu však velmi snadno nahradíte jídelní židlí. Místo míčů použijte pro začátek srolovaný ručník. Na webu se nachází množství video lekcí od zkušených lektorek, které vám pomohou spálit přebytečné kalorie. Cvičení si klidně zkraťte na 15-30 minut, je to jen na vaší preferenci a tom, jak se cítíte.

Myslete na své zdraví a nezapomeňte, že fyzické cvičení napomáhá nejen tomu, aby se cítilo lépe tělo, ale i mysl. Dopřejte si aktivní odpočinek formou Total Barre™.