Cvičení ve fitness centru: začínáme!

Hurá na cvičení

Cvičení ve fitness centru: začínáme!

Článek Vám zabere

Ať už jste se rozhodli do nového roku začlenit více pohybu, nebo jen chcete obohatit pravidelné cvičení návštěvou fitness centra, inspirujte se, co by určitě nemělo chybět ve vaší tašce.

Nejeden člověk, který se chystá do fitness centra, řeší dilema – co si vzít s sebou? Někomu snad přijde otázka ohledně volby oblečení na sport povrchní či zbytečná, ale právě fitness centra ale sportovní aktivity obecně mohou být situací, kde nevhodně zvolené oblečení nebo obuv může zapříčinit minimálně nepříjemný pocit, v krajním případě zranění. Vybavte se tedy pro sport tak, aby pro vás cvičení bylo nejen pohodlné, ale také bezpečné.

Jaký materiál oblečení zvolit?

Spousta lidí má v oblibě bavlněná trička, a to i v tělocvičně na sport. Právě bavlna je ale materiál, který saje pot, a ten se z něj už příliš neodpařuje. Mnohem lepší volbou je oblečení z funkčních materiálů, které mají vlastnost odvádění potu z povrchu těla. Tím zabráníte především možnému prochlazení. Neméně důležitá je volba střihu. Tričko by mělo být pohodlné a neomezovat v pohybu. Pokud u sportu rádi posloucháte hudbu, zvažte oblečení s kapsou, do které můžete dát přehrávač či chytrý telefon. Vhodným doplňkem je také mikina. Ta vám přijde vhod při závěrečném protahování, kdy je člověk rozehřátý a zpocený, ale teplota v místnosti je chladnější. Jestliže si nejste s výběrem jistí, obraťte se na personál specializovaných prodejen se sportovním oblečením a nebojte se požádat o radu.

Šortky, tepláky či legíny?

Důležité je myslet na pohodlí a zvolit oblečení, které není příliš krátké, těsné ani volné. V ideálním případě by sportovní šortky či kalhoty měly být rovněž z funkčních materiálů, aby dobře odváděly pot. Je doporučováno zvolit tříčtvrteční nohavice, které skvěle padnou, nebudou nikde odstávat a nebude v nich příliš teplo ani chladno. Při výběru kalhot na sport lze běžně dostat také tzv. kompresní kalhoty různé délky. Ty podporují rychlejší prokrvení podkoží a tím přispívají k větší efektivitě pohybu a také mohou být určitou prevencí proti zraněním svalových snopců, úponů a šlach.

Na kvalitní obuvi nešetřete!

Boty na vnitřní sporty jsou uzpůsobeny tak, že drží nohu pevně při každém pohybu, ale zároveň pohyb neomezují, měly by tlumit nárazy, a tím šetřit vaše klouby. Díky kvalitní obuvi můžete předejít množství problémů, například otlakům, puchýřům nebo dokonce vyvrknutému kotníku. Právě u bot bychom radu ve specializované prodejně doporučovali. Boty do fitness centra však používejte výhradně tam, nikoli k běžnému každodennímu nošení.

S výběrem obuvi souvisí také správná volba ponožek. Zdá se vám tento kousek oblečení zanedbatelný? Budete překvapení, že i tato drobnost může ovlivnit kvalitu odvedeného výkonu. Do fitness centra zvolte nejlépe ponožky z funkčního materiálu, které by neměly být příliš těsné, protože by mohly zpomalit krevní oběh.

Každý detail se počítá

Ano, i detail jako výběr spodního prádla může hrát roli a výrazně ovlivnit váš pocit při cvičení. Ideální variantou je prádlo „kraťáskového“ či klasického střihu z funkčního materiálu. U mužů stejně prádlo ze syntetického materiálu přiléhající více na tělo, spíše než volné bavlněné trenky.

Sportující dámy mají oproti mužům ještě o jednu starost navíc. Do fitness centra byste si jednoznačně měly obstarat sportovní podprsenku, díky které nebude docházet k narušování vazivové tkáně vašich „předností“. Ideální sportovní podprsenka by měla být dostatečně pevná, vyrobená z funkčního materiálu, který odvádí pot, má nastavitelná ramínka, nezařezává se pod paže či jinam a vydrží i poměrně časté praní.

Sečteno a podtrženo, pokud možno, volte spíše speciální sportovní oblečení z funkčních materiálů. Oblečení by nemělo být příliš těsné, ani volné. Rozhodně však vsaďte na kvalitní obuv. Ale co dál si vzít sebou?

Nezapomeňte na ručník a lahev s vodou

Dodržovat pitný režim při cvičení je velmi důležité, avšak s pitím v průběhu fyzické aktivity to není třeba zase přehánět, aby vám nepříjemně „nežbluňkalo“ v břiše. Pijte o přestávkách mezi jednotlivými cviky, po malých doušcích. Měla by vám pohodlně vystačit lahev s objemem 0,5 – 0,75 l.

Další nezbytnou součástí by měl být i ručník, v ideálním případě hned dva. Jeden, klidně menší a ze savého materiálu poslouží v průběhu cvičení na otření pokožky (čela, zátylku atd.) od potu. Druhý pak využijete při sprchování, až docvičíte. Oblíbenými a vhodnými doplňky ke sportu jsou i potítka nebo čelenky vhodné k osušení potu. Šperky jsou naopak nevhodnými doplňky a měly by zůstat v bezpečí domova nebo uzamčené ve skříňce. Jestliže jste milovníkem hudby, můžete si vzít svůj oblíbený přehrávač. Uzpůsobte však hlasitost hudby vašemu okolí. Jedna rada na závěr, přibalte si i obyčejné plážové žabky. Ve společných šatnách a sprše jsou doplňkem k nezaplacení.

Nyní, když už víte, jak se do fitness centra obléct a co si vzít do tašky, nic nestojí v cestě, abyste jeho návštěvu odkládali. Přejeme vám chuť a pevné odhodlání při zlepšování kondice, nabírání svalové hmoty či zbavování se přebytečných kil. Ať se vám ve správně zvoleném oblečení a doplňcích skvěle cvičí!