Zacvičte si DeepWORK třeba doma!

Deepwork

Zacvičte si DeepWORK třeba doma!

Článek Vám zabere

Zaujal vás DeepWORK? Můžete si ho zacvičit i doma! A to i přesto, že za hlavní benefit tohoto skupinového tréninku se považuje společná energie.

Jak se připravit?

DeepWORK se cvičí v několika fázích, které se zakládají na energii přírodních elementů. „Ze země vyrůstá dřevo. Dřevo zapaluje oheň. Oheň hasí voda a nakonec se voda vsakuje do země,“ přiblížil elementy David Huf.

Na DeepWORK nepotřebujete žádné zvláštní vybavení. Stačí vám běžné sportovní oblečení, pohodlná obuv a podložka na cvičení, například jógamatka. Pozornost byste však měli věnovat výběru hudby. DeepWORK se cvičí v doprovodu skladeb žánru deephouse. Najděte je třeba na videokanálu YouTube a pusťte si je ze svého mobilu. Ten se vám bude hodit i k měření času pro jednotlivé cviky. Nevíte, jak rychle cviky provádět? Pomůže vám právě deephouse, do jehož rytmu se jednoduše pohybujte. Pro fázi rozcvičení a zklidnění (fáze vody) si pak nachystejte hudbu klidnější.

Na DeepWORK si vyhraďte alespoň 45 minut, ideálně však celou hodinu. Před zahájením cvičení doporučujeme zhlédnout video z akce pro pohodáře. Uvidíte na něm všechny níže zmíněné kombinace cviků.

Zklidněte mysl a pozvolna připravte tělo na zátěž

DeepWORK začněte cviky na protažení zad a rozhýbání kolen a kyčlí. Pokud máte zkušenost s lekcemi jógy, nebudou vám některé pozice cizí. Jako jeden z prvních cviků zvolte pozici dítěte. Posaďte se hýžděmi na paty, hrudník položte na stehna, jakoby se zabalte a čelem se opřete o zem. Ruce natáhněte před sebe. Z této pozice následně střídavě přecházejte do kleku na všech čtyřech. Naše čtenářky vám to ve videu předvedou.

Dalším přípravným cvikem, který aktivizuje střed těla a vychází z jógy, je prkno neboli vzpor ležmo. Dávejte si při něm pozor na to, aby bylo vaše tělo zpevněné a protažené. Hlava by neměla padat mezi ramena. Zapřete dlaně do podložky a stahujte lopatky k pánvi. Z kliku pak přecházejte do stříšky neboli psa s hlavou dolů a zpět. Střechu dostanete tak, že vysunete hýždě nad zbytek těla, natáhnete nohy a hrudník zatlačíte mezi kolena. Paty by při tom měly být v ideálním případě na zemi.

Spalujte dřevo

Po fázi rozcvičky už následuje samotné spalování energie. Vraťte se opět do kliku a tentokrát v něm střídavě přitahujte kolena k bradě v rytmu muziky. Cvik provádějte celkem dvě minuty. Po kliku se pusťte do kombinací cviků založených na principu střídání uvolnění a napětí.

Hlavní část lekce má tři energeticky a tím pádem i kondičně náročné fáze, které trvají od 10 do 25 minut. Každý cvik v těchto fázích je jednoduchý na provedení. Cvičenci si mohou zvolit formu jeho provedení, která se liší rozsahem pohybů, tempem a rychlostí opakování. Tím je zaručeno, že si společně zacvičí lidé s různou fyzickou kondicí. Střídá se vždy jeden kondiční komplexní cvik se třemi posilovacími. Tím je zajištěno zapojování celého těla v aerobním i silovém režimu. Často se využívá perkusních neboli opakovaných cyklických pohybů známých například z afrických rituálních tanců. Tyto opakované jednoduché pohyby mají vysokou terapeutickou schopnost dostat mysl cvičenců do režimu „tady a teď.“

Pro konkrétní představu si nyní zkuste první dva cviky z první kondiční fáze (tzv. Swingfáze 1). Na podložce se rozkročte na šíři boků a mírně se pokrčte v kolenou. Ruce vzpažte nad hlavu, pak je nechte volně spadnout k tělu a švihněte s nimi za záda. Pokud máte dost energie, zkuste při švihu rukama dozadu ještě povyskočit. Zpevněné ruce následně vraťte opět nad hlavu. Tento cvik střídejte se cvikem „luk a ohnutí.“ Nohy nechte rozkročené a pokrčené, načež zpevněnýma rukama mávněte směrem dolů, jako byste místo nich měli křídla. Oba cviky vždy po jednom plynule kombinujte. Poté je na řadě jednoduchý statický cvik pouze ve výdrži, který slouží jako protiklad k prvnímu hlavnímu kondičnímu cviku.

Druhý cvik má název „lovec.“ Střídejte podřep s rozkročenýma nohama a výpad stranou, při kterém budete pažemi a zády natahovat pomyslný luk. Jednu ruku držte zpevněnou a nataženou ve výši ramen a druhou rukou proveďte tah od natažené ruky směrem dozadu až do úplného pokrčení loktu. Dbejte na to, aby byly obě ruce během cviku zpevněné. Pokud si nejste jistí, zda cviky provádíte správně, podívejte se znovu na video.

Zklidněte se a relaxujte

Na konci cvičení nechce všechnu únavu odplout. Ve fázi kovu je potřeba zklidnit tepovou frekvenci, vydýchat se a postupně protáhnout všechny svaly. Vše pak končí ve fázi vody. Lehněte si na podložku a zavřete oči. Nechte všechnu únavu odplout po vodě. Zhluboka dýchejte a poslouchejte hudbu. Cítíte, jak se tělo zklidňuje?

Pokud cvičíte DeepWORK pravidelně, posílíte nejen svaly, ale významně podpoříte i kardiovaskulární systém. Jedná se o vyvážený a komplexní způsob funkčního cvičení s výrazným účinkem na psychickou relaxaci a uvolnění.