5 tipů na zdravější Vánoce!

  • Zdravější Vánoce
  • 6 minut čtení
  • 21. 12. 2017
  • Tým Plus Pro Vás
  • Máte noční můry z toho, že si po Vánocích budete muset povolit pásek u kalhot? Pak vězte, že i Vánoce se dají přečkat bez kil navíc. Inspirujte se našimi 5 tipy.

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“1.    nŠtědrý večer bez výčitek“}},{„id“:5,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Jistě vám nemusíme připomínat, že na smaženém řízku a kaprovi s bramborovým salátem rozhodně nic dietního není. Pokud u pozorování dětí při rozbalování dárků spořádáte ještě talířek s cukrovím, můžete na udržení váhy rovnou zapomenout. Štědrý večer představuje pro naší dietku zkrátka velkou zatěžkávací zkoušku. Ale i tuto zkoušku můžete ustát se ctí. Stačí trochu pozměnit štědrovečerní menu.

    Jak na zdravější bramborový salát?

    • místo majonézy použijte bílý jogurt
    • nahraďte nezdravou uzeninu libovou šunkou
    • přidejte do salátu více zeleniny

    Čím nahradit smaženého kapříka?

    • kapříka rozhodně nesmažte. Připravte ho pěkně na pekáči, třeba s bylinkovým máslem nebo ho ugrilujte
    • pokud toužíte po vznešenějším menu než je kapr v troubě, pak sáhněte třeba po lososovi, kterého můžete připravit i v páře

    „,“textWiki“:“

    Jistě vám nemusíme připomínat, že na smaženém řízku a kaprovi s bramborovým salátem rozhodně nic dietního není. Pokud u pozorování dětí při rozbalování dárků spořádáte ještě talířek s cukrovím, můžete na udržení váhy rovnou zapomenout. Štědrý večer představuje pro naší dietku zkrátka velkou zatěžkávací zkoušku. Ale i tuto zkoušku můžete ustát se ctí. Stačí trochu pozměnit štědrovečerní menu.

    Jak na zdravější bramborový salát?

    • místo majonézy použijte bílý jogurt
    • nahraďte nezdravou uzeninu libovou šunkou
    • přidejte do salátu více zeleniny

    Čím nahradit smaženého kapříka?

    • kapříka rozhodně nesmažte. Připravte ho pěkně na pekáči, třeba s bylinkovým máslem nebo ho ugrilujte
    • pokud toužíte po vznešenějším menu než je kapr v troubě, pak sáhněte třeba po lososovi, kterého můžete připravit i v páře

    „}}]}},{„id“:6,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:7,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“2.    nSvatá pětka“}},{„id“:8,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Ne, nerozšířili jsme členy „svaté trojce.“ Svatá pětka, kterou byste během Vánoc měli bezpodmínečně ctít, se týká pravidelného stravování. Hlídejte si, abyste žádné z pěti denních jídel nevynechali. Nejčastěji máme tendence vypouštět svačiny, takže s nimi počítejte a dejte si na obědový talíř raději o sběračku méně, abyste se nepřejedli a zbylo vám místo na pravidelnou svačinu. Pokud vaše tělo dostane pravidelně najíst, nebude mít důvod dělat si tukové zásoby na horší časy. Na svačinu volte ovoce, zeleninu, tvaroh a celozrnné pečivo.

    „,“textWiki“:“

    Ne, nerozšířili jsme členy „svaté trojce.“ Svatá pětka, kterou byste během Vánoc měli bezpodmínečně ctít, se týká pravidelného stravování. Hlídejte si, abyste žádné z pěti denních jídel nevynechali. Nejčastěji máme tendence vypouštět svačiny, takže s nimi počítejte a dejte si na obědový talíř raději o sběračku méně, abyste se nepřejedli a zbylo vám místo na pravidelnou svačinu. Pokud vaše tělo dostane pravidelně najíst, nebude mít důvod dělat si tukové zásoby na horší časy. Na svačinu volte ovoce, zeleninu, tvaroh a celozrnné pečivo.

    „}}]}},{„id“:9,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:10,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“ 3.     Zastavte mlsnou!“}},{„id“:11,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    To nejhorší, co vaši postavu ohrožuje, jsou všudypřítomné dobroty, hlavně sladké a tučné cukroví. Sáhněte si do svědomí. Také nemůžete odolat a vždy když jdete kolem tácu s cukrovím, tak si zobnete? Je vám hrozně líto cukroví vyhazovat, a tak všechny ty kalorické kousky po Novém roce zbaštíte? Tomu musíte předejít.

    „,“textWiki“:“

    To nejhorší, co vaši postavu ohrožuje, jsou všudypřítomné dobroty, hlavně sladké a tučné cukroví. Sáhněte si do svědomí. Také nemůžete odolat a vždy když jdete kolem tácu s cukrovím, tak si zobnete? Je vám hrozně líto cukroví vyhazovat, a tak všechny ty kalorické kousky po Novém roce zbaštíte? Tomu musíte předejít.

    „}}],“second“:[{„id“:12,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/3685-zdrave-vanoce-text.jpg“,“alt“:“mandarinky na ošatce „,“id“:3685}}]}},{„id“:13,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:14,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Na svou linii myslete už před Vánoci. Vyzkoušejte zdravější recepty na cukroví (třeba to z ovesných vloček) a rozhodně nesoutěžte v počtu druhů. Napečte raději méně, abyste pak nemusela litovat, až tvrdé cukroví skončí v koši. Místo cukroví také můžete mlsat sušené ovoce. Usušte si před Vánoci třeba plátky jablíček a udělejte si křížaly. Na návštěvách se hlídejte a neuzobávejte. Nestydět se rodině nebo známým přiznat, že prostě přes svátky nechcete přibrat. Až naopak přijedou známí nebo příbuzní k vám, tak jim připravte zdravější pohoštění. Po těch několika dnech nezdravých jídel to vaši hosté jistě ocení. Připravte třeba chlebíčky z celozrnného pečiva se zdravou pomazánkou, třeba tou celerovou nebo ředkvičkovou.

    „,“textWiki“:“

    Na svou linii myslete už před Vánoci. Vyzkoušejte zdravější recepty na cukroví (třeba to z ovesných vloček) a rozhodně nesoutěžte v počtu druhů. Napečte raději méně, abyste pak nemusela litovat, až tvrdé cukroví skončí v koši. Místo cukroví také můžete mlsat sušené ovoce. Usušte si před Vánoci třeba plátky jablíček a udělejte si křížaly. Na návštěvách se hlídejte a neuzobávejte. Nestydět se rodině nebo známým přiznat, že prostě přes svátky nechcete přibrat. Až naopak přijedou známí nebo příbuzní k vám, tak jim připravte zdravější pohoštění. Po těch několika dnech nezdravých jídel to vaši hosté jistě ocení. Připravte třeba chlebíčky z celozrnného pečiva se zdravou pomazánkou, třeba tou celerovou nebo ředkvičkovou.

    „}}]}},{„id“:15,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:16,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“4.    nVýlet za sportem“}},{„id“:17,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    O svátcích a mezi nimi nezapomínejte na pohyb. Nemyslíme tím, že byste měli hned na boží hod vyrazit do posilovny, ale můžete se třeba vypravit na rodinnou procházku. Vánoční program se totiž nemusí skládat jen z chození na návštěvy a sezení na gauči u pohádek. Ze sportovních aktivit můžete udělat novou rodinnou tradici, třeba z hodobožového bruslení na stadionu nebo mezisváteční lyžovačky na horách.

    „,“textWiki“:“

    O svátcích a mezi nimi nezapomínejte na pohyb. Nemyslíme tím, že byste měli hned na boží hod vyrazit do posilovny, ale můžete se třeba vypravit na rodinnou procházku. Vánoční program se totiž nemusí skládat jen z chození na návštěvy a sezení na gauči u pohádek. Ze sportovních aktivit můžete udělat novou rodinnou tradici, třeba z hodobožového bruslení na stadionu nebo mezisváteční lyžovačky na horách.

    „}}]}},{„id“:18,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:19,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“5.    nPozor na alkohol“}},{„id“:20,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Vaječný koňak na návštěvě u tchýně, s tatínkem na boží hod slivovici a na Silvestra jeden míchaný koktejl za druhým. Tak takhle ne! Alkohol je kaloriemi přímo nabitý. Nehledě na to, že až se trochu napijete, tak vaše uzda se povolí a vy se přestanete hlídat a do pusy strčíte deset kousků cukroví a nějaký ten brambůrek či slaný burák. Pokud si Vánoce bez kapky alkoholu představit nedovedete, pak dejte před všemi sladkými likéry a silvestrovskými koktejly přednost suchému bílému vínu, v ideálním případě vinnému střiku. Během popíjení pak nezapomeňte pít čistou vodu.

    „,“textWiki“:“

    Vaječný koňak na návštěvě u tchýně, s tatínkem na boží hod slivovici a na Silvestra jeden míchaný koktejl za druhým. Tak takhle ne! Alkohol je kaloriemi přímo nabitý. Nehledě na to, že až se trochu napijete, tak vaše uzda se povolí a vy se přestanete hlídat a do pusy strčíte deset kousků cukroví a nějaký ten brambůrek či slaný burák. Pokud si Vánoce bez kapky alkoholu představit nedovedete, pak dejte před všemi sladkými likéry a silvestrovskými koktejly přednost suchému bílému vínu, v ideálním případě vinnému střiku. Během popíjení pak nezapomeňte pít čistou vodu.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů