Česnek – elixír našeho zdraví!

  • Přírodní antibiotikum
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Česnek je dnes už všeobecně znám jako přírodní antibiotikum. A tak je v tomto sychravém a chladném počasí ideální zařadit ho pravidelně do našeho jídelníčku. Ten, kdo ho konzumuje pravidelně, prokazuje službu svému zdraví. Říká se o něm, že je to všelék.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Již staří Egypťané oceňovali česnek pro jeho posilující účinek a Louis Pasteur zkoumal v 19. století jeho antibakteriální účinky. Moderní výzkumy se soustřeďují na využití schopnosti česneku pro snížení rizika srdečních onemocnění a rakoviny.

    Co obsahuje?

    Česnek obsahuje velké množství pro lidský organismus významných látek. Minerály – vápník, železo, hořčík, sodík, draslík, fosfor, zinek, jod, selen, mangan, měď, vitaminy – B1, B2, B6, C, A, niacin, kyselinu listovou a enzymy. Významnou složkou je alliin, přeměňující se na allicin, silné přírodní „antibiotikum“. Allicin má velmi široké spektrum působení na mikroorganismy, ničí jak viry, tak bakterie a díky tomu tedy česnek považujeme za jedno z nejúčinnějších přírodních „antibiotik“. (1)

    Léčba chřipky a nachlazení

    Při nemocech dýchacích cest je česnek doporučován pro svůj antibiotický účinek, kdy dochází k ničení původců nemoci v těle. Užívá se v pravidelných dávkách 1-2 stroužky alespoň 3x denně. Pokud bojujeme s nachlazením či chřipkou, často není nad to pořádně se vypotit a i v tom nám může např. polévka z česneku pomoci.

    Krevní oběh

    Česnek je znám svou schopností snižovat hladinu tzv. škodlivého cholesterolu v krvi, což je důležité při léčbě aterosklerózy, kornatění cév – snížení jejich průchodnosti s hrozbou následného ucpávaní cév. Česnek také ředí krev a rozpouští krevní sraženiny, čímž pomáhá chránit před trombózou. Odstraňováním usazenin rozšiřuje cévy, zlepšuje průtok krve a účinně tak snižuje vysoký krevní tlak. Zlepšuje pružnost cévních stěn, čímž léčí křečové žíly a zabraňuje jejich další tvorbě. Doktor Hendler se svými kolegy z PDR for Nutritional Supplements zjistil, že konzumace česneku nezvyšuje hladinu HDL, „dobrého“, cholesterolu, ale snižuje hladinu „špatného“, LDL, cholesterolu. Do studie provedené v roce 2001 zahrnul celkem 46 pacientů s vysokou hladinou cholesterolu. Tito pacienti buď užívali tablety s extraktem z česneku, nebo placebo. Výsledky studie ukázaly, že ve skupině užívající česnekové suplementy došlo k signifikantní redukci celkové hladiny cholesterolu a LDL cholesterolu, zatímco v kontrolní skupině s placebem došlo k nesignifikantnímu nárůstu celkového a LDL cholesterolu. Ve skupině s placebem však rovněž došlo k signifikantnímu nárůstu HDL cholesterolu. (2)

    Jak česnek správně konzumovat?

    Důležité je česnek před konzumací buď podrtit, prolisovat, nebo pořádně rozkousat, jen tak mají účinné látky šanci se řádně uvolnit do našeho těla. K běžnému, pravidelnému užívání postačí 1-2 stroužky česneku denně. Při akutním onemocnění by měly být dávky vyšší.

    (1) Léčivá moc vitaminů, bylin a minerálních látek
    (2) NY Times online
    Zdroj: Léčivá moc vitaminů, bylin a minerálních látek

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů