Důležitost zdravé snídaně

  • Pravidelné snídání
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Přestože ráno probíhá u každého člena rodiny odlišně, měla by být společná snídaně tím, co nás všechny alespoň na okamžik spojí. Tělo dospělého ani dítěte neumí fungovat na dluh“, a proto je nutné dodat mu dostatek energie hned na začátku dne.“

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Možností, jak energii získat, je mnoho. Pozor, ne všechny představují vhodnou volbu.

    Snídaně by měla představovat 20 – 25 % z našeho celkového denního příjmu energie. Mnoho lidí se zcela mylně domnívá, že v noci, když je tělo v klidu, nevydává žádnou energii. Opak je však pravdou. I během spánku spotřebováváme energii na chod vnitřních orgánů, a po dlouhé pauze je tedy nutné ji znovu doplnit. Obzvláště děti jsou na výkyvy energie citlivé a absence snídaně může podstatně ovlivnit jejich výkonnost, soustředění a pozornost ve škole. Navíc „nesnídání“ vede jak u dětí, tak u dospělých k pozvolnému přibývání na váze. Tělo se totiž celý zbytek dne snaží doplnit energetický deficit neustálým příjímáním dalšího jídla. Kromě toho, že nás příjemné ranní zastavení u jídla energeticky nastartuje, máme čas utříbit si své denní plány a strávit chvíli se svými dětmi.

    Vybírejte si

    Ke snídani volte jídlo, které nezanechá pocit těžkého žaludku z přemíry tuků a navíc bude i dostatečně výživné. Uzeniny, tučné sýry, buchty a koláče může lidský organismus postrádat. Vhodné není ani zapékané müsli. Ideální snídaní je například propojení kvalitních cereálií obsahujících celozrnné složky s mléčným produktem, ovocem a ředěným džusem.

    Nejsou cereálie jako cereálie

    Ať už vás tedy čeká pohybová aktivita, či jen práce u počítače, je odpovídající porce snídaňových cereálií s mlékem dobrou volbou. Nestlé cereálie nabízejí varianty jak pro děti, tak jejich maminky. Pokud chcete opravdu zajistit sobě i svým dětem vždy čerstvou a vyváženou porci z doporučené denní dávky živin, vitamínů a minerálů, soustřeďte svou pozornost na snídaňové cereálie, které jsou označeny ikonou celozrnnosti.

    Celozrnné cereálie v dnešní době

    Mnozí z nás se domnívají, že snídaně je malý časový „luxus“, který si nemohou dovolit. Opak je však pravdou. Jednu porci celozrnných cereálií s mlékem jste schopni připravit i sníst během chvilky a navíc přijmete vyváženou část z doporučené denní dávky vitamínů, minerálů a vlákniny. Rychlou a snadnou přípravu zvládnou i vaše děti a vy se nemusíte bát, že by se mohly při přípravě snídaně poranit třeba o nůž.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů