Ideální váha – to je celoživotní práce

  • Pravda o hubnutí
  • 3 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Jak se zbavit přebytečných kil a ideální váhu si udržet? Rozhovor s Janou Altrnerovou, poradkyní zdravého životního stylu a lektorkou kurzů hubnutí.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Ideální váha – to je celoživotní práce

    Vánoce a oslavy příchodu nového roku se bohužel v posledních letech staly také svátky přejídání. A tak, pokud jsme je netrávili na horách, trpí většina z nás nedostatkem pohybu a přibylo nám nějaké to kilo navíc. A jak se těchto kil zbavit a ideální váhu si udržet? O tom jsme si povídali s Janou Altrnerovou, poradkyní zdravého životního stylu a lektorkou kurzů hubnutí.

    Jak začít s hubnutím?

    Je dobré upravit celkově životní styl. V žádném případě nepodléhat panice a nehledat rychlá řešení, například tabletky na hubnutí a další zázraky. Je dobré stanovit si reálné cíle a životní styl upravit na všech rovinách. Pokud si sami nevíme rady, je lepší vyhledat odborníka, který nám s hubnutím pomůže. Udržovat si zdravou hmotnost by mělo být celoživotním cílem.

    Jaký si stanovit cíl?

    Cíle musí být reálné a dlouhodobé. Je důležité respektovat současný zdravotní stav a celkovou konstituci. Často chtějí klienti zázraky na počkání, například do 14 dnů zhubnout do svatebních šatů. Právě nereálnost cílů může vést klienta až k ohrožení zdravotního stavu a při hubnutí k následnému rychlému nárůstu hmotnosti, takzvanému jojo efektu.

    Kdy je třeba konzultace s lékařem?

    Konzultace s lékařem je vhodná při vážných zdravotních problémech a u obézních pacientů.

    Je třeba konzultovat snižování váhy s odborníkem – výživovým poradcem, trenérem apod.?

    Je to lepší varianta. Odborník pomůže odhalit případné nedostatky, klientovi je správně vysvětlí a doladí s ním reálné nastavení cílů. Také mu během změny pomáhá udržet motivaci. Popřípadě odhalení závažnějších zdravotních problémů může klienta nasměrovat k lékaři.

    Jak se svými klienty pracujete vy?

    Nejdříve jim vysvětlím svůj způsob práce a oni se musí rozhodnout, zda jim vyhovuje. Dále s klientem rozeberu podrobně jeho životní styl a vyplním dotazník, který vypovídá o jeho zdravotním stavu, stravování, celkovém životním režimu (jak je na tom s pohybem, relaxací…). Klient dokládá i svůj deník, který si před schůzkou nejméně jeden týden vede. Dále potom ve spolupráci se specialistou na sport a time managment Václavem Krejčíkem vytvoříme optimální plán. Následné schůzky odstraňují a upravují případné nedostatky programu tak, aby klient byl schopen trvale upravit svůj životní styl. Ale tato práce je velice individuální, takže je to jen nastínění mé práce.

    Co je nejdůležitější, aby člověk dosáhl vytouženého cíle – zhubnul a pak si váhu udržel?

    Reálné nastavení cílů, pevná vůle. Nečekat na zázraky a na vyladění svého stylu pracovat, a to dlouhodobě. Práce na vlastním těle je celoživotní proces. Vždy je důležité naučit se respektovat vlastní tělo a mít k němu určitou odpovědnost.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů