Jak konzumovat méně soli?

  • Sůl
  • 6 minut čtení
  • 19. 8. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Rádi byste solili méně, ale obáváte se, že tím vaše jídlo ztratí na chuti? Naučte se jednoduchá pravidla, jak příjem soli snížit a přesto si pochutnat!

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Hned v úvodu je nutno připomenout, že sodík, který je v soli obsažený, je pro tělo nepostradatelný. Důležité však je, že přínosná je sůl pouze v malé míře. Když jí má tělo nadbytek, může se ukládat v těle, dokonce i přispívat ke vzniku srdečních onemocnění. Když jí je tedy moc, může tělu škodit.

    „,“textWiki“:“

    Hned v úvodu je nutno připomenout, že sodík, který je v soli obsažený, je pro tělo nepostradatelný. Důležité však je, že přínosná je sůl pouze v malé míře. Když jí má tělo nadbytek, může se ukládat v těle, dokonce i přispívat ke vzniku srdečních onemocnění. Když jí je tedy moc, může tělu škodit.

    „}},{„id“:5,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Co je vlastně moc?“}},{„id“:6,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Je těžké chtít udělat něco pro své zdraví, například snižovat příjem soli, když většina lidí ani neví, kolik je tak akorát, a co už je moc. Světová zdravotnická organizace doporučuje dospělému člověku přijímat ideálně 5 g soli denně. Pro lepší představu je to asi jedna zarovnaná čajová lžička. Když si tedy připravujete jídlo, je dobré mít tuto informaci stále na mysli.

    „,“textWiki“:“

    Je těžké chtít udělat něco pro své zdraví, například snižovat příjem soli, když většina lidí ani neví, kolik je tak akorát, a co už je moc. Světová zdravotnická organizace doporučuje dospělému člověku přijímat ideálně 5 g soli denně. Pro lepší představu je to asi jedna zarovnaná čajová lžička. Když si tedy připravujete jídlo, je dobré mít tuto informaci stále na mysli.

    „}},{„id“:7,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Správná volba začíná nákupem“}},{„id“:8,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Víte, co dáváte pravidelně do košíku? Není nic jednoduššího, než pečlivěji sledovat informace na obalech výrobků. Snadno tak zjistíte, kolik soli obsahují vaše oblíbené potraviny. Nikdy nezapomeňte, že máte možnost výběru.

    „,“textWiki“:“

    Víte, co dáváte pravidelně do košíku? Není nic jednoduššího, než pečlivěji sledovat informace na obalech výrobků. Snadno tak zjistíte, kolik soli obsahují vaše oblíbené potraviny. Nikdy nezapomeňte, že máte možnost výběru.

    „}},{„id“:9,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Pozor na potraviny, které již sůl obsahují!“}},{„id“:10,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Víte, že až 70 % soli člověk přijímá z potravin, které ji přirozeně obsahují? A že až 30 % soli se přijímá z pečiva? Je důležité myslet na to, že sůl se dnes vyskytuje téměř ve všem. Proto je zásadní dochucovat opravdu s rozvahou a vždy dávat přednost bylinkám před solí.

    „,“textWiki“:“

    Víte, že až 70 % soli člověk přijímá z potravin, které ji přirozeně obsahují? A že až 30 % soli se přijímá z pečiva? Je důležité myslet na to, že sůl se dnes vyskytuje téměř ve všem. Proto je zásadní dochucovat opravdu s rozvahou a vždy dávat přednost bylinkám před solí.

    „}},{„id“:11,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“http://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2235-sul-text2.jpg“,“alt“:“Koření“,“id“:2235}},{„id“:12,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Jedna špetka stačí“}},{„id“:13,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Všimli jste si, že i přesto, že každý kuchař či kuchařka jídlo solí, většina strávníků si pak pokrm dochucuje znovu u stolu? Nevystavujte sebe i své blízké zbytečně „dvojitému zásahu“. Protože sůl může při vaření některých pokrmů napomoci získat tu správnou chuť, v rámci přípravy pokrmu sůl uváženě přidejte. Zkuste však ze stolu odstranit solničky a raději dejte hostům k dispozici jiná dochucovadla, například čerstvé bylinky nebo jiné koření.

    „,“textWiki“:“

    Všimli jste si, že i přesto, že každý kuchař či kuchařka jídlo solí, většina strávníků si pak pokrm dochucuje znovu u stolu? Nevystavujte sebe i své blízké zbytečně „dvojitému zásahu“. Protože sůl může při vaření některých pokrmů napomoci získat tu správnou chuť, v rámci přípravy pokrmu sůl uváženě přidejte. Zkuste však ze stolu odstranit solničky a raději dejte hostům k dispozici jiná dochucovadla, například čerstvé bylinky nebo jiné koření.

    „}},{„id“:14,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Ochutnat dřív než dochucovat“}},{„id“:15,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Pokud se ocitnete na druhé straně barikády a budete host či strávník, předložené jídlo vždy první ochutnejte, než jeho chuť začnete jakkoli upravovat. Udělejte z toho svůj zvyk, stejně jako si třeba před jídlem umýváte ruce. Je totiž pravděpodobné, že když ochutnáte jednou, podruhé, na dochucování zapomenete a jídlo vám zachutná přesně takové, jaké je.

    „,“textWiki“:“

    Pokud se ocitnete na druhé straně barikády a budete host či strávník, předložené jídlo vždy první ochutnejte, než jeho chuť začnete jakkoli upravovat. Udělejte z toho svůj zvyk, stejně jako si třeba před jídlem umýváte ruce. Je totiž pravděpodobné, že když ochutnáte jednou, podruhé, na dochucování zapomenete a jídlo vám zachutná přesně takové, jaké je.

    „}},{„id“:16,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Naučte se vychutnávat“}},{„id“:17,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Víte, že když budete dlouhodobě méně solit, vaše chuťové pohárky se přizpůsobí a naučí se vychutnat si jemné chuťové rozdíly všech potravin daleko intenzivněji? Dopřejte si nové zážitky v kuchyni. Méně v tomto případě znamená skutečně více.

    „,“textWiki“:“

    Víte, že když budete dlouhodobě méně solit, vaše chuťové pohárky se přizpůsobí a naučí se vychutnat si jemné chuťové rozdíly všech potravin daleko intenzivněji? Dopřejte si nové zážitky v kuchyni. Méně v tomto případě znamená skutečně více.

    „}},{„id“:18,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“http://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2236-sul-text1.jpg“,“alt“:“Čerstvé bylinky“,“id“:2236}},{„id“:19,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Poznávejte nové chutě“}},{„id“:20,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Bez soli se nedá žít, avšak měli bychom opravdu dávat pozor na to, aby jí v našem jídelníčku nebylo více, než je třeba. Pamatujte tedy na to, že sůl není jediným kořením. Objevujte nové chutě! Dejte šanci jak klasickým bylinkám ze zahrádky, tak například orientálnímu koření. Nechte se unášet vlastní fantazií a vařte nejen na základě chuti, ale také ostatních smyslů jako třeba čichu nebo zraku.

    „,“textWiki“:“

    Bez soli se nedá žít, avšak měli bychom opravdu dávat pozor na to, aby jí v našem jídelníčku nebylo více, než je třeba. Pamatujte tedy na to, že sůl není jediným kořením. Objevujte nové chutě! Dejte šanci jak klasickým bylinkám ze zahrádky, tak například orientálnímu koření. Nechte se unášet vlastní fantazií a vařte nejen na základě chuti, ale také ostatních smyslů jako třeba čichu nebo zraku.

    „}},{„id“:21,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Objevujte, tvořte a sdílejte“}},{„id“:22,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    V dnešní době je možné najít mnoho receptů s nízkým obsahem soli přesně podle toho, na co máte právě chuť. Stačí vědět, kde tipy na takto vylepšená jídla hledat. Sledujte recepty na našich stránkách, vymýšlejte své vlastní a sdílejte své zkušenosti i názory na našem Facebooku nebo přímo pod články.

    Pokud byste rádi dostali osobní doporučení pro příjem sodíku, poraďte se se svým lékařem.

    „,“textWiki“:“

    V dnešní době je možné najít mnoho receptů s nízkým obsahem soli přesně podle toho, na co máte právě chuť. Stačí vědět, kde tipy na takto vylepšená jídla hledat. Sledujte recepty na našich stránkách, vymýšlejte své vlastní a sdílejte své zkušenosti i názory na našem Facebooku nebo přímo pod články.

    Pokud byste rádi dostali osobní doporučení pro příjem sodíku, poraďte se se svým lékařem.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů