Jak pečovat o pokožku v zimních měsících

  • Péče o pleť
  • 3 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Nízké teploty mohou mít nepříznivý vliv na naši pleť. Můžeme pocítit svědění až pálení či objevit zarudlá a suchá místa. Jedinou zbraní je, naučit se o svou pleť dobře pečovat také v zimě, kdy nás obklopuje mráz.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Určitě jste si všimli, že přes léto, když trávíte více času na sluníčku, je vaše pleť zářivější a naopak přes zimu je matnější. Ano, počasí má na pokožku zásadní vliv. Je to dáno zejména tím, že  nízké teploty zpomalují náš krevní oběh, a to zejména v pokožce obličeje. Přirozené regenerační procesy jsou tak daleko pomalejší, protože se do kůže nedostává tolik potřebných živin a kyslíku. Pro zimní počasí je také typické, že je nízká vlhkost. Dehydrovaná pokožka pak ztrácí přirozenou elasticitu, rychleji stárne a je suchá. Kůži neprospívají ani prudké přechody mezi mrazem a vytopenými prostory. Kůže je pak ještě více podrážděná a objevit se mohou až nepříjemné vyrážky či ekzémy.

    Pokud chceme mít vláčnou a pružnou pleť, je třeba i v zimě pít dostatek vody, a to i přes to, že nemáme pocit žízně. Kůže bude hydratovaná zevnitř, což je nejlepší variantou pro každého z nás. Kromě čisté vody můžete tekutiny doplňovat také skrze teplé bylinné čaje, které v chladném počasí také příjemně zahřejí.

    Hydratovat pleť však musíme také jinak. Většině z nás totiž nestačí pouze dodržovat pitný režim. Ideální pro toto chladné období jsou hydratační krémy na bázi oleje. Jestliže máte pleť spíše suchou, smíšenou či normální, hydratujte ji přes zimu až dvakrát za den. Pokud máte mastnou pleť, hydratujte pouze jednou denně, a to po umytí a pečlivém osušení pokožky. Důležitá je i pravidelnost.  Zvláštní péči pak věnujte pokožce na rukou. Používejte kvalitní krémy na ruce opakovaně během dne a nezapomínejte také na rukavice, které pokožku rukou chrání před mrazem a udrží je v suchu.

    Myslete také na přísun vitamínů. To, že v zimě zvýšíte přísun čerstvého ovoce a zeleniny nebude mít příznivý vliv pouze na vaši obranyschopnost, ale také na vaši pleť. Soustřeďte se především na vitamíny A, C, D a E. Vitamín C se vyskytuje například v citrusových plodech, brusinkách či špenátu, květáku, vitámín D pak v rybím tuku, játrech nebo mléce. Vitamín A pak v mrkvi, špenátu, játrech, ale také třeba v mangu. Vitamín E například v ořechách, mléce či sóji. Velmi pozitivní vliv má na pokožku také listová zelenina, která přirozeně zpomaluje projevy stárnutí.

    V neposlední řadě pak v zimě nepodceňujte ani sluníčko. Zejména pokud se chystáte vyjet někam na hory, nezapomeňte na hydratační opalovací krémy s UV faktorem minimálně 15 a aplikujte je na místa, která před zářením nemůžete schovat, tedy minimálně obličej a krk.

    Pokud i při zvýšené péči pociťujete, že je vaše kůže přehnaně citlivá nebo se u vás objeví vyrážka či ekzém, neváhejte se včas obrátit na odborníka a začít s léčbou. Čím dřív s léčbou začnete, tím dříve se vám uleví. Nepodceňujte mráz a nespoléhejte se na to, že vaše pleť není přecitlivělá. Užívejte si zimu v pohodě a s hebkou pokožkou.

     

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů