Jak si udržet kondici? – 2. část

  • Zlepšení kondice
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Jak se správně hýbat?Chceme vás podnítit k pohybu a cvičení. Chceme vám dokázat, že začít se dá v každém věku. Chceme vás přesvědčit, že když začnete pravidelně sportovat, budete zdravější a rozhodně se budete cítit lépe. Čím můžeme začít? Pilates je dobré…

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Proč se právě Pilatova metoda stará sto let stala jednou z nejpopulárnějších cvičebních metod v mnoha zemích světa? Paní Mgr. Renata Sabonguiová, bývalá tanečnice, která absolvovala v USA metodiku Pilates v The Pilates Center of Naples na Floridě, nám to objasní. Byla profesionální tanečnicí a s bývalým mužem, americkým právníkem, žili ve Washingtonu DC a na Floridě. Tady zjistila, že když tanečníci končí uměleckou dráhu, udržují se v kondici právě technikou Pilates. Poznala, že Pilates se líbí všem, i naprostým laikům, i lidem, kteří nikdy necvičili. Bylo jí dvaatřicet, měla první dítě a ihned po porodu okamžitě mohla začít cvičit. Po čtyřicítce se jí narodilo druhé dítě a Pilates cvičila ještě tři týdny před porodem….“

    Co je důležité vědět při cvičení Pilates? Musíme vnímat tři základní body!
    „Ze začátku si stačí uvědomit, jak je důležité zvládnout náš nejobvyklejší postoj. Když se postavíme, musíme na chodidle vnímat tři základní body – pod palcem, pod malíkem a pod patou,“ vysvětluje Renata Sabonguiová. „Jakmile se srovnáme a začneme si uvědomovat, že jsme zapojili základní trojúhelník na našem chodidle, rozkládáme váhu těla správným způsobem. Základní postavení si nejlépe srovnáme tím, že si nadzvedneme prsty chodidel. I rovnováhy nejlépe docílíme tak, že váhu nepřeneseme na prsty. Po chvíli se nám musí zdát, že máme chodidla pevně propojená se zemí a hlava je až někde v oblacích. Je prostě důležité, naučit se vnímat tah těla směrem vzhůru. Nesmíme si pořád „sedat“ do kloubů! Celé naše správné držení totiž vychází z tak-zvaného „powerhousu“, což je jádro našeho těla,“ tvrdí paní Renata. „Představme si to asi tak, že si kolem sebe vypracováváme jakýsi svalový korzet, který nám tělo drží. Důležité je propracovat i dýchání, tělo musíme umět správně okysličovat, naše dýchání musí být hluboké, mělo by vycházet z jádra těla.“ Když se do cvičení dáme, zjistíme, že je přirozené, jako málokteré jiné. Lehčeji zvládneme cviky na rovnováhu, na správné držení těla, cviky k procvičení chodidel, cviky na propracování pružnosti páteře, na zpevnění svalů břišních atd.

    Kdo bude chtít, tak se s námi cvičit naučí!

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů