Jak úspěšně zvládnout pohovor?

  • Pracovní pohovor
  • 4 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Zdánlivě nekonečný stres, tlukot srdce a pocení rukou. Při pohovoru zažil tyto příznaky jistě nejeden z nás. Máme pro vás několik rad, jak na pracovním pohovoru zazářit.

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    1. VŽDY PŘIPRAVEN

    Být připravený doopravdy není na škodu, a to obzvlášť, když se chystáte na schůzkách pracovního charakteru. V první řadě si dejte záležet na přípravě životopisu a nepodceňujte detaily! Spousta lidí zapomíná na základní obeznámení s firmou, pro kterou chtějí pracovat. Nevědomost ale může mít pro pohovor fatální následky. Proto se několik dní před schůzkou důkladně připravte. Základem je historický kontext společnosti, kde se o práci ucházíte. Otázky typu: „Proč chcete pracovat právě pro nás?“, jsou úplnou samozřejmostí. Proto si připravte hned několik variant odpovědí. Nikdy nevíte, čím konkrétně můžete potenciálního zaměstnavatele zaujmout.

    Stejně tak byste si měli detailně nastudovat charakteristiku pozice, o kterou máte zájem. Orientace v daném odvětví a přehled o nových trendech v něm, rovněž není na škodu. Personalisté, kteří pohovory obvykle vedou, nemohou mít přehled o všem, takže máte možnost ukázat se v dobrém světle a oslnit erudovaností v daném oboru.

    2. PRVNÍCH 30 SEKUND

    Říká se, že by člověk neměl dát na první dojem, avšak při pracovních pohovorech je prvních 30 sekund zcela zásadních. Doporučujeme úsměv, sebejisté a zároveň příjemné vystupování. Kouzlo osobnosti mnohdy prolomí ledy a vy po odchodu z pohovoru zůstanete v paměti druhých jako usměvavý člověk, který snadno zapadne do kolektivu.

     

    3. ŠATY DĚLAJÍ ČLOVĚKA

    Tuto frázi jste již jistě slyšeli a stále platí. Jestliže chcete získat pozici, na kterou se hlásí i několik desítek uchazečů, otázka zní: „Proč by si měli vybrat právě vás?“. Musíme si uvědomit, že na trhu v dnešní době převyšuje poptávka nad nabídkou a firmy si mohou mezi uchazeči vybírat. Proto se snažte vypadat reprezentativně. Bílá košile, černé sako a dobře padnoucí kalhoty či sukně, dokážou velmi snadno vykouzlit „auru profesionality“. Nezapomeňte ani na boty, které by měly být především čisté. Pokud jste fanoušky extravagantní módy, raději si nechejte zajít chuť, a oblečte se originálně až o víkendu. Ne každý má totiž pochopení pro kreativní a výrazné modely z předváděcích mol. Výstřední make-up, hluboký výstřih a těžké vůně také nepůsobí vhodně a seriózně.

    4. SEBEJISTOTA

    Už jste se pravděpodobně ocitli v situaci, kdy jste museli vystoupit před skupinu lidí a o něčem hovořit. Své zkušenosti s prezentováním na pohovoru jistě využijete. Dopředu si připravte pár odpovědí na klasické otázky, jako například: „Řekněte nám něco o sobě?“. Abyste se vyhnuli zbytečnému váhání, doporučujeme sepsat si několik základních bodů na papír. Zdravé sebevědomí vždy zaujme a řekněme si narovinu: „Který zaměstnavatel by nechtěl mít v týmu člověka, který dokáže na úrovni jednat s lidmi a dokáže jasně definovat své cíle, schopnosti i požadavky?“. Jestliže sebejistota a prezentování zrovna nejsou vaší silnou stránkou, navštivte nejbližší knihkupectví a pořiďte si knihu, která radí, jak se na vystupování před lidmi a prezentaci připravit. Pak pravidelně trénujte možný průběh pohovoru před zrcadlem, či vašimi blízkými. Postačí pár dní, a určitě uvidíte plody své práce. Nedejte se nachytat ani na nepříjemné otázky typu: „Kde vidíte své slabé stránky?“. Také tento typ otázek bývá součást pohovorů a člověk, který působí sebevědomě, a i přesto dokáže uznat některé své nedostatky, nasbírá pomyslné body k dobru.

       

    5. NEDOCHVILNOST

    Nedochvilnost a následné omlouvání určitě nejsou vhodné atributy k prvnímu setkání s potenciálním zaměstnavatelem. Den předem si zkuste věci naplánovat tak, abyste byli na místě asi 15 minut před začátkem. Budete tak mít dostatek času přehrát si přibližný scénář schůzky a doladit svůj zevnějšek. Konec konců, dobře zapůsobit, je vašim prvořadým cílem, tak se snažte.

     

    Dnešní situace na pracovním trhu, není právě procházka růžovou zahradou. Čerstvé absolventy a mladé lidi, kteří hledají práci, by mohl například zaujmout evropský program Nestlé need YOUth. Společnost Nestlé v rámci tohoto tříletého programu příjme až 240 mladých lidí do 30 let. Dále umožní stáže a učňovský výcvik a odborné kariérní poradenství až 300 vysokoškolským studentům, absolventům a učňům, a tak podpoří zaměstnatelnost. Příležitosti tedy stále jsou. Když pak nezapomenete na pár výše zmíněných jednoduchých principů, určitě budete mít daleko větší šanci, získat opravdu práci snů. Nezapomeňte na přípravu, zdravé sebevědomí, elegantní a decentní oblečení a úspěch máte zaručený.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů
    Nestlé

    Mezi Vodami 2035/31, 143 00 Praha 4 - Modřany; IČ: 45799504, DIČ: CZ45799504
    Společnost je zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, spisová značka oddíl C, vložka 10481.
    © 2017 Copyright Nestlé Česko s.r.o.