Jídelníček pro Ivču, která miluje sladké

  • Vyvážený jídelníček
  • 7 minut čtení
  • 19. 12. 2017
  • Tým Plus Pro Vás
  • Studentka Ivča pravidelně cvičí a miluje sladké! Proto se přihlásila do naší výzvy o možnost konzultace jídelníčku s Pavlem Suchánkem. Jaké tipy od něj dostala?

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Verča a Ivča na cestě k fit postavě“}},{„id“:5,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    V soutěži Plus pro Vás o návštěvu nutriční poradny RNDr. Pavla Suchánka, jehož články na našem webu pravidelně čítáte, uspěly dvě studentky – Verča a Ivča. Obě děvčata spojuje několik věcí. Obě touží po lepší postavě a ani jedna během dne nestíhá jíst pravidelně. Buď pracují, nebo tráví čas ve škole. Nezvládají si tak doma vařit. Situaci řeší tím, že si prostě něco koupí v obchodě nebo v rychlém občerstvení.

    „,“textWiki“:“

    V soutěži Plus pro Vás o návštěvu nutriční poradny RNDr. Pavla Suchánka, jehož články na našem webu pravidelně čítáte, uspěly dvě studentky – Verča a Ivča. Obě děvčata spojuje několik věcí. Obě touží po lepší postavě a ani jedna během dne nestíhá jíst pravidelně. Buď pracují, nebo tráví čas ve škole. Nezvládají si tak doma vařit. Situaci řeší tím, že si prostě něco koupí v obchodě nebo v rychlém občerstvení.

    „}}]}},{„id“:6,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:7,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Milovnice sladkého Ivča“}},{„id“:8,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Ivča pravidelně cvičí. Běhá a chodí pravidelně do fitness centra. Výsledky cvičení ale nejsou takové, jaké by si představovala. Na svou stravu si totiž pozor moc nedává. Miluje totiž sladké! A toho se vzdává jen těžko. „K snídani si koupím na cestě do práce třeba koláč. Taky miluji palačinky.“ Ivča si od návštěvy nutričního specialisty slibuje, že jí dodá motivaci omezit sladké jídlo. Také chce, aby v doporučeném jídelníčku byla jídla, co jí budou opravdu chutnat, aby ho vydržela dodržovat. „Miluji zeleninu a ovoce. Jím saláty. Ovoce a zeleninu si ale kupovat nestíhám. Když mám ve škole hlad, tak prostě jdu do automatu a dám si cokoliv. Uvítala bych, kdyby ve škole byly automaty s něčím zdravým, s ovocem a zeleninou.“

    „,“textWiki“:“

    Ivča pravidelně cvičí. Běhá a chodí pravidelně do fitness centra. Výsledky cvičení ale nejsou takové, jaké by si představovala. Na svou stravu si totiž pozor moc nedává. Miluje totiž sladké! A toho se vzdává jen těžko. „K snídani si koupím na cestě do práce třeba koláč. Taky miluji palačinky.“ Ivča si od návštěvy nutričního specialisty slibuje, že jí dodá motivaci omezit sladké jídlo. Také chce, aby v doporučeném jídelníčku byla jídla, co jí budou opravdu chutnat, aby ho vydržela dodržovat. „Miluji zeleninu a ovoce. Jím saláty. Ovoce a zeleninu si ale kupovat nestíhám. Když mám ve škole hlad, tak prostě jdu do automatu a dám si cokoliv. Uvítala bych, kdyby ve škole byly automaty s něčím zdravým, s ovocem a zeleninou.“

    „}},{„id“:9,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Jaké tipy Ivča dostala?“}},{„id“:10,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Pavel Suchánek se nejprve Ivči zeptal, jaké bere léky a jestli netrpí nějakými alergiemi. Také ho zajímalo, co Ivča nerada jí.

    „,“textWiki“:“

    Pavel Suchánek se nejprve Ivči zeptal, jaké bere léky a jestli netrpí nějakými alergiemi. Také ho zajímalo, co Ivča nerada jí.

    „}}],“second“:[{„id“:11,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/3664-img-1949.jpg“,“alt“:“Ivča“,“id“:3664}}]}},{„id“:12,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:13,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Díky tomu ji mohl sestavit jídelníček na mírů. Po konzultaci následovalo měření BMI, tedy indexu tělesné hmotnosti, který slouží jako základní zhodnocení, zda je vaše hmotnost v normě. Změřit své BMI si můžete i na našem webu. Pavel Suchánek na to ale použil speciální přístroj, který Ivče změřil i další hodnoty. Měření probíhá ve spodním prádle, fotka je pouze ilustrační.

    Ivča dostala tato doporučení, která jistě využijete i vy:

    1. Hlavně pravidelně

    Bez pravidelnosti zkrátka nejde. Důležitější faktor představuje „kdy“ než „co.“ Nemusíme přitom ani dodržovat pět jídel denně. Klidně stačí i čtyři. Pokud snídáte na osmou a na oběd jdete před dvanáctou, klidně vynechávejte dopolední svačinu.

    2. Více Bílkovin

    Ivče pan doktor doporučil jíst více bílkovin. „Nejlepší jsou mléčné výrobky a zejména tvrdé sýry. Ty jsou dobře stravitelné a nepřetěžují ledviny. Důležité jsou i pro naše kosti, protože obsahují spoustu vápníku a mléčný tuk.“

    3. Ach ten alkohol!

    Pozor si musí Ivča dávat i na alkohol. „Je to energie. Při pití alkoholu dostane do těla tolik nutrientů, jako kdybyste snědly něco tučného. Navíc alkohol podporuje chuť k jídlu. Proto mějte vedle sklenice talíř se sýry nebo šunkou.“ Podle Pavla Suchánka pak představuje daleko lepší volbu sklenka suchého bílého než pivo. U alkoholu by pak určitě neměla chybět sklenka s vodou.

    4. Podvádět povoleno

    100% dodržování vyváženého jídelníčku představuje noční můru všech osob toužících po pěkné postavě. Nejedná se však o povinnost! Bez občasného „švindlování“ by se zdravější jídelníček nedal dodržovat. „Jeden den v týdnu si můžete udělat volný. Třeba pátek. To si pak můžete dát něco nezdravého a jít třeba na to pivo.“

    „,“textWiki“:“

    Díky tomu ji mohl sestavit jídelníček na mírů. Po konzultaci následovalo měření BMI, tedy indexu tělesné hmotnosti, který slouží jako základní zhodnocení, zda je vaše hmotnost v normě. Změřit své BMI si můžete i na našem webu. Pavel Suchánek na to ale použil speciální přístroj, který Ivče změřil i další hodnoty. Měření probíhá ve spodním prádle, fotka je pouze ilustrační.

    Ivča dostala tato doporučení, která jistě využijete i vy:

    1. Hlavně pravidelně

    Bez pravidelnosti zkrátka nejde. Důležitější faktor představuje „kdy“ než „co.“ Nemusíme přitom ani dodržovat pět jídel denně. Klidně stačí i čtyři. Pokud snídáte na osmou a na oběd jdete před dvanáctou, klidně vynechávejte dopolední svačinu.

    2. Více Bílkovin

    Ivče pan doktor doporučil jíst více bílkovin. „Nejlepší jsou mléčné výrobky a zejména tvrdé sýry. Ty jsou dobře stravitelné a nepřetěžují ledviny. Důležité jsou i pro naše kosti, protože obsahují spoustu vápníku a mléčný tuk.“

    3. Ach ten alkohol!

    Pozor si musí Ivča dávat i na alkohol. „Je to energie. Při pití alkoholu dostane do těla tolik nutrientů, jako kdybyste snědly něco tučného. Navíc alkohol podporuje chuť k jídlu. Proto mějte vedle sklenice talíř se sýry nebo šunkou.“ Podle Pavla Suchánka pak představuje daleko lepší volbu sklenka suchého bílého než pivo. U alkoholu by pak určitě neměla chybět sklenka s vodou.

    4. Podvádět povoleno

    100% dodržování vyváženého jídelníčku představuje noční můru všech osob toužících po pěkné postavě. Nejedná se však o povinnost! Bez občasného „švindlování“ by se zdravější jídelníček nedal dodržovat. „Jeden den v týdnu si můžete udělat volný. Třeba pátek. To si pak můžete dát něco nezdravého a jít třeba na to pivo.“

    „}},{„id“:14,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Jak dopadl Ivčin jídelníček?“}},{„id“:15,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Pavel Suchánek musel při sestavování jídelníčku pro Ivču zohlednit potraviny, které Ivča nerada. Mezi ně patří papriky, olivy a pálivá a příliš kořeněná jídla. „Indickou kuchyni bych si třeba nedala. Po pálivém je mi vždycky špatně,“ říká Ivča.

    Ivča dostala jídelníček na celý týden, tedy 7x snídaně, svačiny, obědy a večeře. Nejvíce byly v jídelníčku zastoupené bílkoviny. To aby Ivčino tělo po příchodu z fitnesscentra mělo z čeho tvořit svaly. Druhou největší položku jídelníčku tvořily sacharidy a cukry. Ivča si tak nemusí odpírat ani pečivo nebo těstoviny. „Jsou tam opravdu chutné věci. Zaujal mě kefír s ořechy a šmakounem (pozn. red., náhražka masa vyráběná z vaječných bílků), to jsem ještě nezkoušela, takže se těším.“ Vzhledem k tomu, že Ivča chodí cvičit až večer po práci (třeba až v sedm večer) měla by doplnit i druhou večeři, která by měla obsahovat bílkoviny a méně sladkou zeleninou, například bílý jogurt či tvaroh s okurkou nebo rajčetem.

    „,“textWiki“:“

    Pavel Suchánek musel při sestavování jídelníčku pro Ivču zohlednit potraviny, které Ivča nerada. Mezi ně patří papriky, olivy a pálivá a příliš kořeněná jídla. „Indickou kuchyni bych si třeba nedala. Po pálivém je mi vždycky špatně,“ říká Ivča.

    Ivča dostala jídelníček na celý týden, tedy 7x snídaně, svačiny, obědy a večeře. Nejvíce byly v jídelníčku zastoupené bílkoviny. To aby Ivčino tělo po příchodu z fitnesscentra mělo z čeho tvořit svaly. Druhou největší položku jídelníčku tvořily sacharidy a cukry. Ivča si tak nemusí odpírat ani pečivo nebo těstoviny. „Jsou tam opravdu chutné věci. Zaujal mě kefír s ořechy a šmakounem (pozn. red., náhražka masa vyráběná z vaječných bílků), to jsem ještě nezkoušela, takže se těším.“ Vzhledem k tomu, že Ivča chodí cvičit až večer po práci (třeba až v sedm večer) měla by doplnit i druhou večeři, která by měla obsahovat bílkoviny a méně sladkou zeleninou, například bílý jogurt či tvaroh s okurkou nebo rajčetem.

    „}},{„id“:16,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/3667-ppv-infografika-ivca-cz.jpg“,“alt“:“jídelníček“,“id“:3667}}]}},{„id“:17,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[],“second“:[]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů