Jóga 50 plus

  • Zdravý pohyb
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • O benefitech jógy se dnes již ví mnoho. Ukazuje se, že jóga je vhodná v každém věku, a je-li praktikována pod oborným vedením, prospívá našemu fyzickému i psychickému stavu.Jaké jsou benefity cvičení jógy pro seniory?

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“„Mezi hlavní fyzické přínosy jógy pro seniory patří zlepšení pohyblivosti, uvolnění tuhnoucích svalů, lepší mobilita velkých kloubů a zlepšené dýchání. Nelze opomenout ani pozitivní vliv na lymfatický systém. Velmi účinně dokáže jóga pro seniory díky práci s pánevním dnem řešit problémy s inkontinencí. Mezi jedny z největších výhod jógy pro seniory patří psychické uvolnění, pozitivní naladění a sociální přínos – lidé se na lekce těší nejen kvůli cvičení a závěrečné relaxaci, ale i kvůli ostatním, kteří na lekce docházejí. Často tam vzniknou nová přátelství založená na podobných zájmech a to je v pokročilejším věku velmi důležité. Velkou roli hraje u starších lidí také dotyk a bezprostřední kontakt,“ říká cvičitelka jógy Lucie Königová.

    Jóga je podle Lucie vhodná prakticky v každém věku. Po padesátce s ní začíná mnoho lidí. Nikdy není pozdě. „Často na lekce začnou chodit šedesátníci, sedmdesátníci a osmdesátnice – a jsou překvapeni, jak velký rozdíl sami na sobě cítí. Pokud je počet lidí na lekcích příznivý, tj. nepříliš velký, je prostor na individuální přístup, a tedy i modifikace, odpovídající zdravotnímu stavu a případným omezením cvičících. Já osobně studuji a vyučuji jógovou terapii, takže kromě skutečně závažných a akutních stavů, které si vyžadují individuální lekce, nevidím téměř žádné kontraindikace, které by znemožňovaly účastnit se lekcí, které jsou sestaveny citlivě a s respektem k věku a zdravotnímu stavu těch, kdo je navštěvují,“ dodává L. Königová.

    Nejen ve studiu Akasha v Praze na Letné, kde lekce jemné jógy 50+ učí Lucie Königová, ale i jinde se pomalu otevírají lekce jógy, které plně respektují potřeby staršího věku. Stačí pouze přijít a cvičení si vyzkoušet. Víc než chuť, zájem a pohodlné oblečení nepotřebujete. Obzvláště pokud máte nějaké zdravotní potíže, je dobré začít cvičit pod zkušeným lektorem, který vás pohyb naučí, vysvětlí a uzpůsobí ho konkrétně vašim dispozicím.

    Pravidelnost se podle Lucie Königové určitě vyplatí. A nejen u seniorů. „Snažím se inspirovat všechny své studenty k tomu, aby si zacvičili – třeba jen deset minut – každý den. Doma, v práci, na chalupě, v parku, kdekoli na to budou mít čas a prostor. Ale i u těch, kteří chodí jen jednou týdně na lekce, je vidět patrný rozdíl – v držení těla, dýchání, pohyblivosti, celkovém pocitu. Jóga nám dá tolik, kolik my dáme jí,“ zdůrazňuje Lucie Königová. A na co si dát pozor? „Pozor si je potřeba dát především na soutěžení samých se sebou nebo s ostatními. Pokud nasloucháme vlastnímu tělu a cvičíme v souladu s momentálními pocity tak, abychom mu prospěli, a ne uškodili, neublížíme si,“ uzavírá Lucie.
    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů