Naučte svého školáka jíst zdravěji!

  • Nestlé pro zdraví dětí
  • 5 minut čtení
  • 13. 9. 2017
  • Tým Plus Pro Vás
  • Že mají děti raději hranolky a bramborové lupínky než zeleninový salát, potvrdí řada rodičů. Víte, jak naučit děti jíst zdravěji? Pomohou hravé školní svačiny i vzdělávací programy pro školy.

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Jak se stravují české děti?“}},{„id“:5,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Čím dál více lidí se v západním světě potýká s nadváhou a obezitou. Tento problém se bohužel nevyhýbá ani dětem. V roce 2014 trpělo v Evropě nadváhou či obezitou v průměru 22 procent jedenáctiletých školáků. V Česku to bylo 15 procent dívek a dokonce 29 procent chlapců. Hlavní zásadou vyváženého stravování je pravidelnost. Děti by určitě neměly zapomínat na snídani. Ráno ke stolu ovšem obvykle zasednou pouze dvě třetiny českých jedenáctiletých školáků. A v patnácti letech už snídá dokonce jen polovina dětí. O tom, že ovoce je zdraví prospěšné, jistě není pochyb. Více si to uvědomují dívky. Alespoň jednu porci ovoce denně si dá polovina dívek, v případě chlapců je to jen 40 procent.

    „,“textWiki“:“

    Čím dál více lidí se v západním světě potýká s nadváhou a obezitou. Tento problém se bohužel nevyhýbá ani dětem. V roce 2014 trpělo v Evropě nadváhou či obezitou v průměru 22 procent jedenáctiletých školáků. V Česku to bylo 15 procent dívek a dokonce 29 procent chlapců. Hlavní zásadou vyváženého stravování je pravidelnost. Děti by určitě neměly zapomínat na snídani. Ráno ke stolu ovšem obvykle zasednou pouze dvě třetiny českých jedenáctiletých školáků. A v patnácti letech už snídá dokonce jen polovina dětí. O tom, že ovoce je zdraví prospěšné, jistě není pochyb. Více si to uvědomují dívky. Alespoň jednu porci ovoce denně si dá polovina dívek, v případě chlapců je to jen 40 procent.

    „}},{„id“:6,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Tipy na zdravé svačiny „}},{„id“:7,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Aby si děti udržely správné stravovací návyky i na druhém stupni základní školy, naučte je správně jíst co nejdříve. Zkuste naše dva recepty! Jejich příprava je jednoduchá, a tak do ní můžete zapojit i děti. Svačina jim pak bude o to víc chutnat!

    „,“textWiki“:“

    Aby si děti udržely správné stravovací návyky i na druhém stupni základní školy, naučte je správně jíst co nejdříve. Zkuste naše dva recepty! Jejich příprava je jednoduchá, a tak do ní můžete zapojit i děti. Svačina jim pak bude o to víc chutnat!

    „}}]}},{„id“:8,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:9,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/3493-svacinky-text-2.jpg“,“alt“:“Různé návrhy na servírování palačinek s ovocem“,“id“:3493}},{„id“:10,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Pan MéďanPalačinka“}},{„id“:11,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Na tři porce potřebujete: 1 hrnek hladké mouky, 1 polévková lžíce cukru, 1 vejce, 3/4 šálku mléka, 1/4 šálku rozpuštěného másla nebo oleje. Na pochutnání i na ozdobu: nakrájené banány, čerstvé borůvky, čokoládové lupínky.

    Do misky dejte mouku, cukr, mléko, a vejce. Pomalu vše promíchejte metličkou a vytvořte hladké těsto. Na pánvičce rozehřejte máslo či olej a nalijte připravené těsto. Do těsta můžete vložit borůvky. Pečte do zlatova z obou stran a ozdobte čerstvým ovocem.

    „,“textWiki“:“

    Na tři porce potřebujete: 1 hrnek hladké mouky, 1 polévková lžíce cukru, 1 vejce, 3/4 šálku mléka, 1/4 šálku rozpuštěného másla nebo oleje. Na pochutnání i na ozdobu: nakrájené banány, čerstvé borůvky, čokoládové lupínky.

    Do misky dejte mouku, cukr, mléko, a vejce. Pomalu vše promíchejte metličkou a vytvořte hladké těsto. Na pánvičce rozehřejte máslo či olej a nalijte připravené těsto. Do těsta můžete vložit borůvky. Pečte do zlatova z obou stran a ozdobte čerstvým ovocem.

    „}}]}},{„id“:12,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:13,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Ovocnénrakety „}},{„id“:14,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Na pět porcí potřebujete: 12 dřevěných špízů, 3 vejce, 1/4 lžičky skořice, 1/2 hrnku mléka, 1/2 lžičky, vanilkového extraktu, plátky toastového chleba, 3 banány, 18 jahod, 3/4 hrnku ovocného jogurtu, 4 lžíce medu, 7,5 g másla

    V misce smíchejte vejce, mléko, skořici a vanilkový extrakt. Rozehřejte si pánev. Toastový chléb namočte do vajec s mlékem a skořicí, vložte na pánev a opečte do zlatova z obou stan. Opečený toast nakrájejte na malé kousky. Dále nakrájejte banán na kolečka a jahody rozkrojte na poloviny. Střídavě napichujte na špíz opečený toast, kolečka banánu a rozpůlené jahody. Špíz pokapejte medem a podávejte s jogurtem a zbylým ovocem.

    „,“textWiki“:“

    Na pět porcí potřebujete: 12 dřevěných špízů, 3 vejce, 1/4 lžičky skořice, 1/2 hrnku mléka, 1/2 lžičky, vanilkového extraktu, plátky toastového chleba, 3 banány, 18 jahod, 3/4 hrnku ovocného jogurtu, 4 lžíce medu, 7,5 g másla

    V misce smíchejte vejce, mléko, skořici a vanilkový extrakt. Rozehřejte si pánev. Toastový chléb namočte do vajec s mlékem a skořicí, vložte na pánev a opečte do zlatova z obou stan. Opečený toast nakrájejte na malé kousky. Dále nakrájejte banán na kolečka a jahody rozkrojte na poloviny. Střídavě napichujte na špíz opečený toast, kolečka banánu a rozpůlené jahody. Špíz pokapejte medem a podávejte s jogurtem a zbylým ovocem.

    „}}],“second“:[{„id“:15,“type“:“shapeNodeLink“,“params“:{„id“:“382″}}]}},{„id“:16,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:17,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/3494-svacinky-text.jpg“,“alt“:“dva šloláci vaří“,“id“:3494}}],“second“:[{„id“:18,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Důležitou roli v osvětě dětí hraje také škola. Program Nestlé pro zdraví dětí se snaží motivovat žáky k vyváženému životnímu stylu. Za dva roky trvání programu navštívili lektoři přes 400 škol a pracovali s více než 50 000 dětmi. V rámci programu například děti přímo ve školách vařily pod dohledem šéfkuchařů vyvážená jídla. Šéfkuchaři jim tak mohli ukázat, že vaření není žádná nuda a chutné a zároveň zdravé jídlo si zvládnou připravit i samy.

    Jak jsou na tom vaše děti? Zkuste je zapojit do vaření!

    „,“textWiki“:“

    Důležitou roli v osvětě dětí hraje také škola. Program Nestlé pro zdraví dětí se snaží motivovat žáky k vyváženému životnímu stylu. Za dva roky trvání programu navštívili lektoři přes 400 škol a pracovali s více než 50 000 dětmi. V rámci programu například děti přímo ve školách vařily pod dohledem šéfkuchařů vyvážená jídla. Šéfkuchaři jim tak mohli ukázat, že vaření není žádná nuda a chutné a zároveň zdravé jídlo si zvládnou připravit i samy.

    Jak jsou na tom vaše děti? Zkuste je zapojit do vaření!

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů