Nezapomínejme na pitný režim dětí!

  • Výživa dětí
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Dostatečný příjem tekutin zajišťuje správnoulátkovou výměnu. Umožňuje dobrou funkci ledvin a odplavování škodlivých zplodin vzniklých v těle. Naopak nedostatek tekutin snižuje celkovou výkonnost organismu – fyzickou i duševní.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    U dětí se může podílet na snížení schopnosti koncentrace při vyučování. Děti, které mají vyrovnaný příjem tekutin, jsou méně unavené, lépe se koncentrují a mají méně zdravotních problémů.

    Nejvíc pijme vodu. My i děti.

    Ideálním nápojem je čistá pramenitá nesycená voda. Bublinkové a minerální vody v nadbytečné míře zatěžují organismus dětí i dospělých. Slazené ochucené vody doporučují odborníci u dětí, ale i dospělých, kvůli velkému obsahu cukru vynechat. Děti si pak na sladkou chuť zvyknou a nechtějí pít nic jiného. V menší míře jsou vhodné i minerálky. Pro děti nevhodné jsou vysokomineralizované vody, nízko- a občas středněmineralizované by měly podle lékařů dětskému organismu prospívat. Nejlepší je se poradit s pediatrem, který zná zdravotní stav vašeho dítěte a poradí vám, která voda je nejvhodnější. Vhodná je i voda z kohoutku.

    Čaje ano, ale jen některé

    Čaje patří mezi vhodné nápoje pro děti. Nejvhodnější jsou podle dětských lékařů ovocné. Vyrábějí se také speciální dětské čaje se spoustou přidaných vitaminů a dalších důležitých látek. Čaje se doporučují dětem pokud možno nesladit, a pokud ano, potom raději medem či třtinovým cukrem než klasickým cukrem řepným. Černý čaj se dětem do určitého věku nedoporučuje, a když, tak jen ve výjimečných případech, jako např. pro zastavení průjmu. Pokud dáváte přednost bylinkovým čajům, je třeba sledovat složení, protože ne všechny bylinky jsou pro děti vhodné. Tyto čaje je proto lepší kupovat v lékárně, kde je jejich složení možné rovnou prokonzultovat s lékárníkem.

    A na co si dát pozor

    Naprosto nevhodné jsou sladké nápoje, limonády, kofein obsahující pití. Všechny tyto nápoje obsahují nejen nadměrné množství cukru, který není vhodný ani pro dospělého, ale také konzervanty a barviva. Čerstvé ovocné šťávy se doporučuje dětem ředit v poměru 1:1 s vodou. Obsahují sice prospěšné vitaminy, ale mohou také zatížit žaludek. A mléčné výrobky neslouží jako doplnění tekutin, ale spíš jako přesnídávka. Na podzim a v zimě jsou vhodné zakysané nápoje či nápoje obsahující bifidogenní kultury dobré pro metabolismus a posilující imunitní systém.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů