Odhalte tajemství Vánoc bez přibírání

  • Vánoce
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Nejkrásnější období roku je před námi. Pro mnohé z nás se ale Vánoce spojují pouze s přejídáním a strachem z něj. Poradíme vám, jak je zvládnout v rodinné pohodě a bez vztekání se nad ručičkou osobní váhy.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Během Vánoc se na našich stolech objeví spousta neodolatelných dobrot a je opravdu velmi těžké nepřejídat se a všemu tomu dobrému jídlu nepodlehnout. Zkuste ale letos jít trochu jinou cestou. Proč se vlastně během svátků chováme jinak než v běžných dnech? Odborníci zjistili čtyři hlavní důvody, proč přes svátky měníme náš zaběhnutý životní styl:

    • Deprese nebo nuda během svátků.
    • Ignorace jiných aktivit než jedení a sledování TV – například chození na procházky, hraní nějakých her, věnování se svým koníčkům.
    • Zvýšená konzumace jídla jen proto, že je stále na očích.
    • Jedení a pití alkoholu kvůli společenským zvyklostem, a s tím spojená neschopnost říct „ne, děkuji“.

    Když se podíváme na takovéto shrnutí, může se nám zdát poměrně jednoduché, zvládnout Vánoce bez nárůstu tělesné hmotnosti. Bohužel, tak jednoduše to ale nefunguje. Zkusme tyto rady propojit, a určitě to hravě zvládnete!

    Snídejte. Přeskočení snídaně je jedna ze dvou největších chyb v průběhu svátků a přirozeně vede k přejídání se během dne.

    Zázračný pohyb. Nedostatek pohybu je druhá zásadní chyba. Můžete jíst téměř tolik, kolik chcete, pokud máte pravidelný pohyb střední aktivity – např. aspoň hodinová procházka s přáteli, 40 minutový běh či plavání, 50 minutový silový trénink v posilovně nebo 45 minut na rotopedu. Když k tomu po svátcích přidáte ještě hodinové vysávání, riziko přibírání snížíte na minimum.

    Při jídle nesledujte TV. Je dokázané, že při zapnuté televizi dochází ke zvýšené spotřebě jídla kvůli nevědomé konzumaci. Navíc je jídlo nedostatečně rozžvýkané.

    Pijte ještě více neslazených tekutin jako jindy. Jestliže přes sváteční dny budete popíjet čistou vodu nebo třeba neslazený čaj ve zvýšené míře, přispějete tím ke dřívějšímu pocitu sytosti vašeho žaludku. Napijte se vody také před každým hlavním jídlem. Naopak, vyhněte se slazeným nápojům s bublinkami.

    Pozor na alkohol. K Vánocům patří také zvýšené popíjení alkoholických nápojů. Kromě přirozené střídmosti v takovémto popíjení Vám doporučujeme dávat si pozor na to, jaký alkoholický nápoj pijete. Sáhněte raději po dobrém víně, případně po jednom panáku pálenky, než po přeslazeném míchaném drinku nebo smetanovém likéru.

    Používejte menší talíře. Známé pravidlo, že jíme rovněž očima, využijte ve svůj prospěch. Když máme menší talíř, sníme celkově méně.

    Přejeme vám hodně zdaru, abyste Vánoce mohli prožít v pohodě a bez strachu z kil navíc.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů