Protáhnutí u počítače

  • Zdravá záda
  • 5 minut čtení
  • 20. 1. 2016
  • David Huf
  • Častá práce s počítačem namáhá zejména záda, ale nejen je. Pojďme si připomenout, jak nepříjemným bolestem ztuhlých zad i ostatních partií předejít a jak se u počítače efektivně protáhnout!

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Dlouhé sezení u počítače, bolesti zad a unavené oči, zdá se vám to povědomé? Ano, nejste jediní, pro koho je toto téma aktuální. Průměrná doba trávení času před obrazovkou počítače totiž v dnešní době činí až kolem 9 hodin. Není divu, že se to nějakým způsobem na našem pohybovém aparátu projeví.

    Sepsali jsme proto pro vás jednoduchý „návod“. Ten si můžete vytisknout a umístit někam, kde na něj budete mít výhled. Snadno si tak během dne připomenete, jak na to!

    „,“textWiki“:“

    Dlouhé sezení u počítače, bolesti zad a unavené oči, zdá se vám to povědomé? Ano, nejste jediní, pro koho je toto téma aktuální. Průměrná doba trávení času před obrazovkou počítače totiž v dnešní době činí až kolem 9 hodin. Není divu, že se to nějakým způsobem na našem pohybovém aparátu projeví.

    Sepsali jsme proto pro vás jednoduchý „návod“. Ten si můžete vytisknout a umístit někam, kde na něj budete mít výhled. Snadno si tak během dne připomenete, jak na to!

    „}},{„id“:5,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Jak mám sedět?“}}]}},{„id“:6,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:7,“type“:“shapeDataBox“,“params“:{„title“:“Správný sed“,“data“:“- vzpřímená zádan- krční páteř protažená vzhůru za temenem hlavyn- uvolněná šíje a ramenan- předloktí a lokty na podložce nebo podél tělan- kolena mírně od sebe a mezi lýtky a zadní stranou těla mít ideálně pravý úheln- chodidla celou plochou pevně na podlaze“}}],“second“:[{„id“:8,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Je samozřejmé, že celý den „správně“ sedět nevydržíte a že budete měnit polohu přesně tak, jak jste zvyklí a jak vám to vyhovuje. Občas si ale takový ukázkový sed uvědomte a svému tělu ho dopřejte.

    „,“textWiki“:“

    Je samozřejmé, že celý den „správně“ sedět nevydržíte a že budete měnit polohu přesně tak, jak jste zvyklí a jak vám to vyhovuje. Občas si ale takový ukázkový sed uvědomte a svému tělu ho dopřejte.

    „}}]}},{„id“:9,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:10,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2499-1000×700-2.jpg“,“alt“:“Správný sed“,“id“:2499}},{„id“:11,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Protáhnutí“}},{„id“:12,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Zaujměte správný sed, protáhněte paže před sebou, poté do vzpažení. Prsty jsou propletené a dlaně vytočené směrem dopředu.

    Otočte horní polovinu těla vpravo, s nataženou pravou paží, druhá ruka se opírá o stehno. Následně otočte tělo vlevo s nataženou levou paží.

    Postavte se za židli, ruce položte na opěrátko židle a střídejte stoj na špičkách a na patách, následně se protáhněte v předklonu s rovnými zády.

    „,“textWiki“:“

    Zaujměte správný sed, protáhněte paže před sebou, poté do vzpažení. Prsty jsou propletené a dlaně vytočené směrem dopředu.

    Otočte horní polovinu těla vpravo, s nataženou pravou paží, druhá ruka se opírá o stehno. Následně otočte tělo vlevo s nataženou levou paží.

    Postavte se za židli, ruce položte na opěrátko židle a střídejte stoj na špičkách a na patách, následně se protáhněte v předklonu s rovnými zády.

    „}},{„id“:13,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2500-1000×700-1.jpg“,“alt“:“Protáhnutí“,“id“:2500}},{„id“:14,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Uvolnění“}},{„id“:15,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Protřepejte ramena, celé paže i zápěstí. Pokud stojíte, můžete protřepat také jednu nohu, včetně chodidla a následně stejným způsobem druhou nohu.

    Když sedíte na židli, uvolněte se do předklonu s rozkročenými dolními končetinami tak abyste mohli, podle úrovně ohebnosti, hlavou, hrudníkem a břichem klesnout co nejníže směrem k podlaze. Chvíli v této poloze setrvejte. Můžete několikrát zopakovat.

    Vsedě sepněte ruce za hlavou, nadechněte se uvolněte ramena a lehce si přitlačte se současným a dlouhým výdechem bradu k hrudní kosti. Chvíli setrvejte a znovu se napřimte. Cvik můžete také několikrát zopakovat.

    „,“textWiki“:“

    Protřepejte ramena, celé paže i zápěstí. Pokud stojíte, můžete protřepat také jednu nohu, včetně chodidla a následně stejným způsobem druhou nohu.

    Když sedíte na židli, uvolněte se do předklonu s rozkročenými dolními končetinami tak abyste mohli, podle úrovně ohebnosti, hlavou, hrudníkem a břichem klesnout co nejníže směrem k podlaze. Chvíli v této poloze setrvejte. Můžete několikrát zopakovat.

    Vsedě sepněte ruce za hlavou, nadechněte se uvolněte ramena a lehce si přitlačte se současným a dlouhým výdechem bradu k hrudní kosti. Chvíli setrvejte a znovu se napřimte. Cvik můžete také několikrát zopakovat.

    „}},{„id“:16,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2501-1000×700-3.jpg“,“alt“:“Uvolnění“,“id“:2501}},{„id“:23,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Odpočinek pro oči“}}]}},{„id“:17,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:18,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Položte dlaně přes otevřené oči a relaxujte alespoň 10 sekund. Pozor, oči nestlačujte!

    Pravidelně oči relaxujte pohledem do dálky nebo do zeleně.

    „,“textWiki“:“

    Položte dlaně přes otevřené oči a relaxujte alespoň 10 sekund. Pozor, oči nestlačujte!

    Pravidelně oči relaxujte pohledem do dálky nebo do zeleně.

    „}}],“second“:[{„id“:19,“type“:“shapeDataBox“,“params“:{„title“:“Doporučujeme!“,“data“:“- cviky provádějte plynulen- dýchejte zhluboka, pokud máte možnost, můžete si otevřít oknon- v dosažené poloze cviku setrvejte 3-5 sekundn- pro zlepšení pracovního prostředí využívejte pomůcky (opěrky zad, over-ball atd.)n- dle možností se postavte a projděte, protáhněte ve stoje“}}]}},{„id“:20,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:21,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Věříme, že tyto snadné cviky vám pomohou zlepšit běžné pracovní dny. Můžete si dát s kolegy výzvu a odreagovat se tímto způsobem všichni společně. Pokud se vám něco podobného podaří, budeme rádi, když se podělíte o zážitky nebo třeba fotkou zasláním na náš infomail nebo na Facebook.

    „,“textWiki“:“

    Věříme, že tyto snadné cviky vám pomohou zlepšit běžné pracovní dny. Můžete si dát s kolegy výzvu a odreagovat se tímto způsobem všichni společně. Pokud se vám něco podobného podaří, budeme rádi, když se podělíte o zážitky nebo třeba fotkou zasláním na náš infomail nebo na Facebook.

    „}}]}},{„id“:22,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[]}}],“layout“:“article“}“

    David Huf
    David Huf
    Specializace: trenér, mentální kouč