Sportujeme s dětmi

  • Pohyb dětí
  • 3 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Společné činnosti rodičů s dětmi ve volném čase podporují nejen jistotu dítěte, nejen jeho rozvoj, ale pomáhají vytvářet i nejrůznější dovednosti. A hlavně při nich děti projeví ochotu poznávat nové věci. Důležité je nevymýšlet zábavu podle představ dospělých, ale podle dětí!

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Jedno je naprosto jisté, mnohé své návyky získávají děti od nás. A někdy je dost obtížné být dětem dobrým příkladem. Když se rodina, třeba o víkendu, konečně sejde, je rozhodně pohodlnější zapnout televizi a čučet na ni, než se sebrat a jít společně třeba… třeba si zasportovat. Možností je hodně, sportovat se dá na dětském hřišti stejně jako na zahradě, anebo v lese. Budeme vám postupně nabízet všechny možné aktivity, které lze s dětmi podniknout. Ale dnes se zaměříme na jednu velmi důležitou věc, na „dobíjení baterek“ vás všech, rodičů i dětí. Proč? Protože vědět, jak správně relaxovat, abyste později měli chuť i dostatek sil pustit se do všech možných aktivit, je velmi důležité.

    „Podstatou každého sportu je především mentální příprava a případně vizualizace, prostě bychom měli mít představu o tom, co budeme dělat. Organismus se připraví, „nastartujeme svůj mozkový řídicí počítač“ a pak už je jen nutné „zahřát“ organismus na provozní teplotu. To znamená, že se svaly připraví na nějakou činnost,“ vysvětluje MUDr. Jan Cimický, který moc dobře ví, jak je důležité pochopit, že před jakýmikoliv výkony musíme umět pracovat s dechem. On sám už pro uvolňující relaxační cvičení vydal několik kazet. A mentální přípravu, tu zvládá na jedničku.

    „Hluboký nádech a výdech nás uvolňují, ale s dětmi je dobré začít cvičit tak, že jejich nádechy a výdechy nejdříve doprovodíme nějakým zvukem. Za chvíli se už samy naučí hluboce dýchat a nahlas vydýchávat a budou umět vnímat svůj dech. Poté můžeme cvičení doprovodit i pohybem. Třeba při předklonu uděláme všichni výdech, při záklonu nádech.“ Pro straší děti a jejich rodiče je ještě jedna dobrá rada – když si položíme ruku na hrudník a břicho, můžeme sledovat, co se při nádechu a výdechu uvnitř nás děje.

    „Další fází, kterou bychom měli s dětmi projít, je ta, kdy si s nimi lehneme třeba na trávu, cvičíme všichni společně a nadechujeme se tak dlouho, než napočítáme do pěti. A maminka či táta přitom třeba i předříkává, jak si všichni mají představovat proud vzduchu, který jim právě přichází do plic. Pak se počítá znovu do pěti a všichni společně pomalu vydechují. Toto cvičení se doporučuje opakovat několikrát. Až se tohle všichni naučí, pocítí uvolnění, protože tímto cvičením se uvolní všechny naše svaly, od obličejových až k palcům u nohou…“

    A když budeme krásně uvolnění, stačí už jen vzít míč a trochu si začutat, anebo si zaskákat přes švihadlo, či vyšlápnout na rozhlednu, prostě když jsme zase jednou společně s dětmi, přizpůsobíme se jejich přáním… A jak se svým synem nejčastěji sportoval pan primář Cimický? „Já s ním nejraději pádloval na rybníku, který máme blízko chaty.“

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů