Zavěste se do TRX

  • Posilování těla
  • 5 minut čtení
  • 21. 9. 2016
  • Tým Plus Pro Vás
  • Na první lekci jsem šla spíše ze zvědavosti. Zajímalo mě, co se pod třemi písmenky skrývá. Dnes si svůj týdenní program bez TRX neumím představit. Nejvíc mě baví, že se mám stále kam posunovat.

    {containers“:[{„id“:3,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:4,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Co tonvlastně je aneb pár slov do začátku“}},{„id“:5,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    TRX, z anglického Total-body Resistance Excercise (cviky pro zatížení celého těla), jsou závěsné systémy, se kterými cvičíte pomocí své vlastní váhy. Popruhy jsou snadno nastavitelné podle výšky toho, kdo s nimi zrovna cvičí.

    Můžete je koupit ve sportovních potřebách a cvičit v podstatě kdekoli. Pokud jste začátečníci, zvolte raději skupinovou lekci se zkušeným trenérem. Vysvětlí vám, co a jak a dá vám spoustu cenných rad i tipů.

    „,“textWiki“:“

    TRX, z anglického Total-body Resistance Excercise (cviky pro zatížení celého těla), jsou závěsné systémy, se kterými cvičíte pomocí své vlastní váhy. Popruhy jsou snadno nastavitelné podle výšky toho, kdo s nimi zrovna cvičí.

    Můžete je koupit ve sportovních potřebách a cvičit v podstatě kdekoli. Pokud jste začátečníci, zvolte raději skupinovou lekci se zkušeným trenérem. Vysvětlí vám, co a jak a dá vám spoustu cenných rad i tipů.

    „}},{„id“:6,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Mojenprvní hodina“}}]}},{„id“:7,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:8,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Jak jsem už zmínila v úvodu, byla jsem zvědavá, jak se s popruhy cvičí, a žila jsem v domnění, že nějaké pohupování a přitahování pouze na základě vlastní váhy nebude mít velký efekt. Hodně jsem se spletla!

    Náš trenér Petr všechny v úvodu pozdravil a nejblíž sobě postavil nováčky. Trochu mě překvapilo, že oproti většině jiných skupinových lekcí, na této bylo snad ještě více mužů než žen.

    „,“textWiki“:“

    Jak jsem už zmínila v úvodu, byla jsem zvědavá, jak se s popruhy cvičí, a žila jsem v domnění, že nějaké pohupování a přitahování pouze na základě vlastní váhy nebude mít velký efekt. Hodně jsem se spletla!

    Náš trenér Petr všechny v úvodu pozdravil a nejblíž sobě postavil nováčky. Trochu mě překvapilo, že oproti většině jiných skupinových lekcí, na této bylo snad ještě více mužů než žen.

    „}}],“second“:[{„id“:9,“type“:“shapeImage“,“params“:{„image“:“https://www.plusprovas.cz/image-cache/pagebuilder-fit-x/2922-trx-uvod.jpg“,“alt“:“ženy cvičící TRX“,“id“:2922}}]}},{„id“:10,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:11,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Hodina začala ve svižném tempu. Rozcvičovali jsme se bez použití TRX popruhů. Napřed trocha protažení, pak oblíbená sestava „angličáky“ (ze stoje do hlubokého dřepu, vzporu, zpět do dřepu a do stoje). Samozřejmě několikrát dokola. Srdeční tep se v krátké době velmi zvýší a svaly se zahřejí.

    Po rozehřátí trenér zavelel: „K TRXům!“ Nám nováčkům vysvětlil, že když člověk stojí, měl by závěsný systém v základní poloze končit těsně pod kolenem. Kdyby byl níž nebo výš, necvičilo by se nám dobře.

    „,“textWiki“:“

    Hodina začala ve svižném tempu. Rozcvičovali jsme se bez použití TRX popruhů. Napřed trocha protažení, pak oblíbená sestava „angličáky“ (ze stoje do hlubokého dřepu, vzporu, zpět do dřepu a do stoje). Samozřejmě několikrát dokola. Srdeční tep se v krátké době velmi zvýší a svaly se zahřejí.

    Po rozehřátí trenér zavelel: „K TRXům!“ Nám nováčkům vysvětlil, že když člověk stojí, měl by závěsný systém v základní poloze končit těsně pod kolenem. Kdyby byl níž nebo výš, necvičilo by se nám dobře.

    „}}]}},{„id“:12,“type“:“container50-50″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:13,“type“:“shapeDataBox“,“params“:{„title“:“Co s sebou na první lekci?“,“data“:“-pohodlné sportovní oblečení – ne příliš těsné, ani volnén-boty do fitness centra (někdo preferuje cvičení bez bot)n-ručník na otření potu, případně na cvičící podložkun-lahev s čistou vodou na doplnění tekutinn“}}],“second“:[{„id“:14,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Postupně jsme procvičovali různé partie těla a každá série mi dala pěkně zabrat. V průběhu jsme se přesunuli i do vzporu a v popruzích jsme měli zavěšené špičky nohou. V té chvíli je potřeba systémy prodloužit, aby končily cca 30 cm nad zemí.

    Hodina končila vydýcháním se, zklidněním a závěrečnými cviky na protažení. Odcházela jsem na jednu stranu vyčerpaná, na druhou stranu neskutečně pozitivně nabitá. A svaly na celém těle jsem cítila snad ještě dva dny.

    „,“textWiki“:“

    Postupně jsme procvičovali různé partie těla a každá série mi dala pěkně zabrat. V průběhu jsme se přesunuli i do vzporu a v popruzích jsme měli zavěšené špičky nohou. V té chvíli je potřeba systémy prodloužit, aby končily cca 30 cm nad zemí.

    Hodina končila vydýcháním se, zklidněním a závěrečnými cviky na protažení. Odcházela jsem na jednu stranu vyčerpaná, na druhou stranu neskutečně pozitivně nabitá. A svaly na celém těle jsem cítila snad ještě dva dny.

    „}}]}},{„id“:15,“type“:“container100″,“params“:[],“shapes“:{„first“:[{„id“:16,“type“:“shapeSubheader“,“params“:{„heading“:“Čím jenTRX jiné než ostatní sporty?“}},{„id“:17,“type“:“shapeRichEdit“,“params“:{„text“:“

    Vypíchla bych 3 hlavní body, čím je TRX jedinečné.

    • Je vhodné úplně pro každého! Ať už jste začátečník nebo už se sportu věnujete dlouho a intenzivně, bude vás to bavit. Náročnost cviků velmi snadno změníte pouze nastavením vlastního těla! S odpovídajícím nastavením vám pomůže trenér.
    • Vybudujete si CORE – silné jádro. Svaly lidského jádra umožňují flexibilitu a stabilitu. Patří mezi ně břišní svalstvo, zádové svaly, hrudník a pánev. Tyto svaly zapojujete při každém cviku s TRX. Dále se trenér obvykle zaměřuje i na ruce, nohy, hýždě, takže je trénink komplexní.
    • Viditelné výsledky v krátkém čase. Závěsný systém TRX umožňuje tzv. třírozměrný pohyb. Toho nedocílíte používáním žádného jiného fitness přístroje. Navíc používáte vlastní hmotnost, což je pro tělo přirozené.

    Člověk by se měl pravidelně hýbat, prospívá to celkovému tělesnému zdraví. Zkuste tedy do svého programu zařadit i TRX. Díky těmto popruhům svalová hmota přibývá rovnoměrně a snížíte tak riziko zranění a zlepšíte se.

    „,“textWiki“:“

    Vypíchla bych 3 hlavní body, čím je TRX jedinečné.

    • Je vhodné úplně pro každého! Ať už jste začátečník nebo už se sportu věnujete dlouho a intenzivně, bude vás to bavit. Náročnost cviků velmi snadno změníte pouze nastavením vlastního těla! S odpovídajícím nastavením vám pomůže trenér.
    • Vybudujete si CORE – silné jádro. Svaly lidského jádra umožňují flexibilitu a stabilitu. Patří mezi ně břišní svalstvo, zádové svaly, hrudník a pánev. Tyto svaly zapojujete při každém cviku s TRX. Dále se trenér obvykle zaměřuje i na ruce, nohy, hýždě, takže je trénink komplexní.
    • Viditelné výsledky v krátkém čase. Závěsný systém TRX umožňuje tzv. třírozměrný pohyb. Toho nedocílíte používáním žádného jiného fitness přístroje. Navíc používáte vlastní hmotnost, což je pro tělo přirozené.

    Člověk by se měl pravidelně hýbat, prospívá to celkovému tělesnému zdraví. Zkuste tedy do svého programu zařadit i TRX. Díky těmto popruhům svalová hmota přibývá rovnoměrně a snížíte tak riziko zranění a zlepšíte se.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů