Zdravé večeře

  • Vyvážený jídelníček
  • 2 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Stokrát opakované pravdy – a nic! Na noc bychom se neměli přecpávat, to je stará známá pravda, leckdy ji však odmítáme vzít na vědomí. Do postele bychom ovšem neměli uléhat ani hladoví.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    „Po večerním přílišném hodování nejenže se dobře nevyspíme a probudímese unavení, ale můžeme mít například i pocit strachu, neklidu,nervozity, a když to večer s jídlem přeženeme častěji, může nám toovlivnit celý organismus i naše zdraví,“ říká MUDr. VladimíraStrnadelová. Velký večerní talíř jídla je pro organismus nevhodný anepomůže ani to, že si vybereme správné potraviny. „Zdravá večeře pocelodenním hladovění je navíc spíše výjimkou. Častěji dochází kpřejídání nevhodnými, tučnými či přeslazovanými jídly. A po večernímpřejedení většinou následuje ranní nechutenství, absence snídaně akolotoč špatného stravovacího režimu se rozjíždí nanovo. Může vést knadváze, až k obezitě a ke zvýšení rizika cukrovky, metabolickéhosyndromu, vysokého krevního tlaku a vysoké hladiny cholesterolu v krvi,“říká odbornice na výživu MUDr. Václava Kunová.

    Zvláště ženy,ale samozřejmě i někteří muži, si myslí, že kalorie, které ušetřípřeskočením dopoledního jídla, jim „zbudou“ na večer. To jen ukazuje nato, že i když se o tomto problému neustále píše i mluví, mnozí z násstále ještě nemají dostatek informací o zdravém životním stylu a ofungování svého těla.

    „Večeře je již jen doplněním energie naudržování všech vegetativních funkcí organismu během spánku. Měla by býtenergeticky lehčí, ale může (a měla by) být poměrně objemná. Základ byměla tvořit zelenina a kvalitní bílkovinné potraviny, např. kuřecí masonebo ryby. Připravit si můžeme také studenou večeři, kterou bychomurčitě neměli chápat jako něco, čím sebe i své blízké ošidíme. Jakozdravá večeře je vhodný kupříkladu celozrnný chléb se sýrem typu cottage(nebo jiným tvarohovým sýrem se sníženým obsahem tuku) či s rostlinnýmtukem a plátkem sýra. Zelenina by ani v tomto případě chybět rozhodněneměla. A hlavně! Poslední jídlo bychom si měli dát přibližně 3 až 4hodiny před uložením ke spánku,“ uvádí MUDr. Václava Kunová.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů