Zdraví slaví narozeniny

  • Den zdraví
  • 3 minuty čtení
  • 26. 2. 2015
  • Tým Plus Pro Vás
  • Máte rádi oslavy? Přidejte se k Plus pro Vás, poznačte si do kalendáře datum 7. 4. 2013 a oslavte společně s námi Světový den zdraví.

    {containers“:[{„id“:1,“type“:“container100″,“params“:{},“shapes“:{„first“:[{„id“:2,“type“:“shapeOldArticle“,“params“:{„html“:“

    Jedno moudro praví: „zdravý člověk má mnoho přání, nemocný jen jedno“. A skutečně tomu tak je. Bez zdraví to jednoduše nejde. Možná právě tímto faktem se inspirovala Světová organizace zdraví – WHO (World Health Organization), která vznikla 7. dubna roku 1950. Její činnost je zaměřena, jak už název napovídá, na zdraví a především na prevenci. Snaží se o vymýcení nejrůznějších nemocí a o celkové snižování nemocnosti a úmrtí po celém světě. Ve stejný den, tedy 7. 4. byl vyhlášen Světový den zdraví, za účelem připomínky, jak je zdraví vzácné a křehké a je nutné o něj pečovat a stále se snažit zlepšovat kvalitu našeho života.

    Přeneseně tedy zdraví nás všech slaví oficiálně už 63. narozeniny a hlavním tématem letošní oslavy je vysoký krevní tlak, který přímo zvyšuje riziko mozkové mrtvice či infarktu myokardu a dalších vážných onemocnění. Vysoký krevní tlak bývá řazen do skupiny tzv. civilizačních chorob, kterých v dnešním moderním světě, především díky současnému rychlému životnímu tempu a životnímu stylu západní civilizace rapidně roste. Toto onemocnění je nebezpečné především tím, že jeho příznaků si až do rozvinutí následků nemusíte vůbec všimnout.

    A co je vlastně vysoký krevní tlak? Krevní tlak obecně je síla, kterou působí krev putující tělem na stěny cév mozku, srdce či jiných orgánů. O vysokém krevním tlaku dospělého jedince se pak dá hovořit tehdy, pokud přesahuje hodnoty 130/80 mmHg. První, vyšší hodnota označuje systolický tlak, který vzniká při srdečním stahu. Jeho hodnota většinou stoupá s přibývajícím věkem, protože starší lidé mají méně pružné cévní stěny. Druhá, nižší hodnota je zaznamenávána při uvolnění srdečního svalu a nazývá se diastolický tlak.  Mezi rizikové faktory můžeme zařadit nadváhu a obezitu, nedostatek pohybu, stres, kouření a zvýšené množství pití alkoholu, nedostatek spánku a samozřejmě také pozitivní rodinná anamnéza, věk nad 60 let nebo přidružené nemoci jako např. cukrovka.

    Jak ale proti tomuto onemocnění bojovat? Prevencí je vyvážený životní styl, kterému se právě na stránkách Plus pro Vás věnujeme. Pomoci vám může například BMI kalkulačka, kde si snadno vypočítáte, zda je vaše váha optimální či je na ní potřeba trochu zapracovat. Dále si v aplikaci Víte, co jíte zkontrolujte, zda je vaše strava vyvážená a vašemu tělu se dostává dostatek minerálů a vlákniny.  Dodržování správného Pitného režimu, konzumace pestré a vyvážené stravy, přiměřený pohyb, dostatek spánku a odpočinku, vyhýbání se stresu, toto je cesta, která bude pro naše zdraví tím nejlepším dárkem.

    Zkuste tedy 7. dubna udělat něco právě pro své zdraví a nejen během tohoto dne. Protože vždy je snadnější zaměřit se na prevenci než pak být v roli nemocného, který touží pouze po jednom, po zdraví.

    „}}]}}],“layout“:“article“}“

    Tým Plus Pro Vás
    Tým Plus Pro Vás
    S radostí až do mobilů