Zmrzlina k létu neodmyslitelně patří a pokud si ji rádi dopřáváte denně, tak si můžete připravit do zásoby několik různých a jednoduchých variant. Skvělé je, že si k výrobě těchto mražených pochoutek můžete přizvat na pomoc děti. Pokud nemáte zahradu, ze které máte přísun čerstvého ovoce, tak můžete se svými ratolestmi zajít na trh či do obchodu a nechat je suroviny na zmrzlinu nakoupit.

 

Co budete k přípravě potřebovat?

 

Tipy na zacházení s nanuky:

 

Recepty na domácí nanuky

 

  1. Jahodovo-mangové

Čas na přípravu: 10 minut + doba mrazení

Suroviny:

Postup:

Mango oloupeme, zbavíme pecky, nakrájíme na kostky a rozmixujeme v nádobě tyčovým mixérem (případně v mixéru a přemístíme po rozmixování do jiné nádoby). Jahody omyjeme a očistíme. Rozmixujeme s lžící javorového sirupu či medu. Poté plníme na střídačku do formiček na nanuky. Dáme vrstvu mangového pyré a poté následovanou vrstvou jahodového pyré dokud nejsou formičky plné. Následně vložíme do mrazáku na několik hodin.

Proč si připravit nanuk z jahod a manga?

Mango je bohaté na vitamíny, zejména na vitamín C a E. Je dobrým zdrojem draslíku. Má močopudné vlastnosti a jeho konzumace přispívá k regulování vysokého krevního tlaku.

Jahody mají také močopudné vlastnosti, dále je vhodné je využít jako prevenci ukládání cholesterolu do artérií. Z hlediska živin obsahují sacharidy, vitamín C a jsou bohatým zdrojem vlákniny.

 

  1. Banánové nanuky

Čas na přípravu: 10 minut + doba mrazení

Suroviny:

Postup:

Banány oloupeme, pokud jsou moc velké, tak překrájíme napůl a v místě řezu zapíchneme nanukové dřívko. Takto připravené banány dáme zmrazit, například na tácu či v krabičce na několik hodin. Když jsou banány zmražené, rozpustíme si kvalitní čokoládu a banány vyndáme z mrazáku a po jednom je namáčíme v čokoládě. Posypeme kokosem či ořechy nebo necháme čistě čokoládové. Opět necháme alespoň na 30 minut zamrazit.

Čím jsou pro naše zdraví banány prospěšné?

Obsahují velké množství vlákniny, dále sacharidy a vodu. Z hlediska vitamínů v nich najdeme například vitamín C a z minerálních látek se v banánech vyskytuje například draslík.

 

  1. Malinovo-jogurtové nanuky

Čas na přípravu: 15 minut + mrazení

Suroviny:

Postup:

Maliny rozmixujeme, přidáme jogurt, vanilkový extrakt a dle chuti javorový sirup či med. Vše ještě promixujeme. Směs nalijeme do formiček a necháme v mrazáku přes noc zatuhnout.

Jak maliny působí na naše zdraví?

Maliny jsou dobré pro naše oči, snižují horečku. Šťáva z malin je dobrá na žlučníkové obtíže. Obsahují zinek, železo, sodík a mnoho dalších prvků prospěšných pro naše zdraví.

 

Další tipy na nanuky:

 

Pokud vás příprava nanuků bude bavit, tak si jistě brzy oblíbíte i své vlastní kombinace ovoce a zeleniny. Fantazii a možnostem se meze nekladou!

 

Autor: Mgr. Jana Kolářová

Zdroje:

https://www.toprecepty.cz/recept/22694-bleskove-bananove-nanuky/

https://cs.medlicker.com/1137-banany-a-zdravi

https://www.laskominyodmaryny.cz/2015/07/mangovo-jahodove-nanuky.html

https://dobruchut.aktuality.sk/recept/49723/mangovo-jahodove-nanuky/

https://www.prodetox.cz/zdrave-domaci-nanuky/

https://www.magazinzdravi.cz/mango

https://recepty.aktuality.sk/recept/6732/domace-malinovo-jogurtove-nanuky/

https://www.magazinzdravi.cz/maliny-pomahaji-pri-chudokrevnosti-serosleposti

Photo by Brooke Lark on Unsplash